Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 3196 ggr
Chanku
2010-06-20, 13:57

Grönsaksblandning

Alla verkar ha olika rutiner när det gäller grönsaker.

Är nyfiken på vad ni brukar ge för grönt? Kokar ni, kör i mixern, ger färskt i bitar..?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Heffipeffi
2010-06-20, 15:35

Jag ger lite av varje. Har jag kokta grönsaker över,får de det.
Ibland använder jag råsaftcemtrifugen och dricker det mesta av juicen själv och hundarna får "avfallet". När de får frukt, får de för det mesta det i bitar för att de tycker det är gott. Ibland får de rivna morötter. Nu är det som bekant lite olika åsikter om hundar behöver grönsaker eller ej, men om man vill att hunden ska tillgodogöra sig så mkt som möjligt av grönsakerna ska de vara så finfördelade som det bara går.

Silvestris
2010-06-20, 16:22

Ger inte grönsaker numera men när jag gjorde det blev det mycket morötter, squash, vitkål och broccoli. Jag körde det i matberedaren (idag skulle jag använt råsaftcentrifugen) och frös in.

Heffipeffi
2010-06-20, 18:31

Jag brukar ge broccoli, vitkål, morötter, maskrosblad, nässlor, kirskål, äpple, banan.

Sugiyama
2010-06-20, 18:43

Mina får det som jag skär bort från våra grönsaker och dom får i bitar eller hela. Det blir vitkål, brocollistjälkar och morotsbitar oftast.

Elcyion
2010-06-21, 01:26

Normalt sett ger jag inte grönsaker, men upptäckte att min honkatt klarar av en vanlig lever-barf (en barf som innehåller lever) om jag blandar i sig 10% grönsaker. Jag har grovrivet dem, blandat i med resten, och sedan fryst in i portionsförpackningar. Eftersom morötter fungerar så bra för henne, är jag lite fegis och vågar inte riktigt byta. Men ska ta tag i det, och göra några få portioner med andra grönsaker och se om det fungerar lika bra.

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
2010-06-21, 20:18

Brukar ge alfalfa, morötter, papaya, blåbär, tranbär, rosmarin, ingefära, rödbetor, spenat, broccoli, äpplen och lite sånt..

Sedan ångkoka det och mixa, blanda med köttfärs så de äter. Brukar ha i ägg, olja och äppelcidervinäger.

Nu sist gjorde jag det enkelt för mig och köpte kaninmage som jag blandade med äppelcidervinäger, olja och blåbärTungan ute
Maginnehållet då alltså.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Chanku
2010-06-21, 20:56

Tack för alla svar, jag tycker det är himla kul att höra vilka rutiner alla har :)

#6 Bara nyfiken på varför du ger äppelcidervinäger? Har aldrig hört talas om nån som gör det tidigare :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

BARFmycat
2010-06-21, 21:13

Bra för pälsen bland annat, är ju supernyttigt för människor också. MEnjag ger inte mycket, tror inte de äter dåTungan ute

Har läst det i någon bok, minns inte riktigt vilken.

Hittade den här nu, 10 orsaker varför du ska ge ditt djur äppelcidervinäger

Kanske ska ses lite mer som kul att veta/ kuriosa, inte som vetenskaplig faktaGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: