Annons:
Etikett02-hund
Läst 2908 ggr
Heffipeffi
2010-05-26, 04:26

Samla gröna blad till vinterns grönsaksblandningar

Jag brukar plocka gröna ätliga växter som jag fryser ner för att ha till vinterns grönsaksblandningar.

Jag har hitintills plockat, nässlor, maskrosblad, kirskål. Till hösten tänkte jag även plocka blåbär och vinbär och frysa in.

Är det ngn som har tips på ngn annan växt man kan ge till hunden?

Annons:
BARFmycat
2010-05-26, 19:31

Jättebra tips!

Min första grönsaksblandning till katterna gjorde jag på nässlorGlad

Finns en bok i ämnet jag hemskt gärna vill ha, http://www.amazon.com/Herbs-Pets-Natural-Enhance-Your/dp/1933958782/ref=ntt_at_ep_dpi_1

Det paret har skrivit flera böcker om örter och växter för djur, de rekommenderas av Kmythy SchultzeGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Tindrans
2010-06-05, 08:40

Löktrav, kärleksört och vitplister är ätliga gröna för människor iallafall men har ingen koll på hur det är för hundar tyvärr!

Elcyion
2010-06-05, 13:53

En annan enkel sak att göra (om man orkar) på sommaren, är att odla egna gröna grönsaker. Jag tror att tex. sallad ska gå alldeles utmärkt att odla i balkonglåda.

Medarbetare på jack russel terrier

[isdrakee]
2010-06-05, 14:48

Hur gör man när man fryser in växter? Jag trodde bara det blev en grön sörja utav det sen.

Det vore toppen om man kunde ta tillvara på sommarens godsaker. Jag har själv en ödla som kan äta en massa olika saker som växer ute nu.

LinaIsabell
2010-06-08, 00:35

#4 Vet inte hur det är när man fryser, men om man bevarar det i kylen håller det jättebra om man tar en påse och blåser upp den (med andningen så att det blir fukt där i), sedan sätter i växterna och sluter påsen. Då har man en liten ballong med växter i som håller väldigt länge.

Chanku
2010-06-08, 13:45

#4 På mitt förra jobb brukade vi torka växter till en viss art av sköldpadda. Under vinterhalvåret fick de torkade maskrosblad, brännässlor etc och resten av året fick de färska blad.

Fryser man in blad så blir det oftast en grön sörja när man tinar.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: