Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2406 ggr
Tasspuls
2010-05-13, 13:08

[K] Hur låter receptet?

Hur låter detta recept, är det något jag kan köra på?

160g hjärta

135g övrigt (ex ägg, yoghurt, riven morot, laktosfri mjölk mm)

70g lever

500g Klass köttkross

485g kycklingfilé/nötfärs/lammfärs/fläskkarré

+ kalcipos, 7 tabletter?

Eller detta om jag får kissen att äta ben, vilket går sisådär:

135g hjärta

135g ben

70g lever

135g övrigt

500g Klass köttkross

375g Kött

Vad tror ni? Funkar detta?

Annons:
Elcyion
2010-05-14, 00:15

Vill du, kan du använda benmjöl från standardt istället för kalcipos. Då ger du 1 tsk benmjöl/200g färdig röra. Det innebär 6,5-7 tsk på den översta röran. Standardts benmjöl brukar du kunna köpa i vanliga djurbutiker som är återförsäljare, samt att Häromi också har benmjöl.

Tittade nu på klass köttkross, och den innehåller redan både hjärta och lever. Hur mycket hjärta och lever ingår? Hur stor del är kött, och hur stor del är inälvsmat (av den totala korven)?

Medarbetare på jack russel terrier

Tasspuls
2010-05-14, 01:58

#1 Här finns det ingen som säljer benmjöl längre. Har ringt Djurmagazinet och Arken zoo och de säger på båda ställen att de slutat sälja pga ett förbud. Deras leverantörer säljer inte längre pga detta förbud. Tror det hade att göra med att det kan vara farligt om man överdoserar,men vet inte säkert…? Så det finns inte att köpa någonstans här och dessutom känns det ju lite läskigt att köpa det om det inte säljs längre för att det kan vara farligt :/Hur mycket av varje som köttkrossen innehåller vet jag inte. Men jag läste på någon sida att man kunde använda det som "muskelkött" och bara dra ner på levern (hålla den på 5%).

Heffipeffi
2010-05-14, 02:50

#1 Jag har mailat Klass och frågat, men fick då beskedet att det kunde variera från sats till sats, så de kunde inte ge ngt exakt besked.

Tasspuls
2010-05-17, 10:51

Men hur låter receptet?Kan jag fortsätta använda det?

Musiken
2010-05-17, 19:00

Jag reagerar pa yogurthen och morotterna. Vad ar de bra for? I ovrigt ar jag inte insatt i katt-barfning sa vet inte hur proportionerna ser ut…

Tasspuls
2010-05-17, 21:28

Är det ingen som håller på med BARF som kan tänka sig att titta igenom receptet? Skulle vara snällt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: