Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 4396 ggr
Nilla
2010-05-05 22:38

Zooprodukter?

Ja, då har även jag hittat hit och mer kommer ni nog se av mig…för jag har börjat BARFA! Glad

Här kommer min fråga;

Jag köper kött från Zooprodukter i Simrishamn. Det är 800-1000 gr plastkorvar med "köttfärs" och man kan välja på lamm, kyckling, kalkon eller nöt. Nöt hoppar jag över.

Jag kompletterar sedan med kycklinghjärta och kycklinglever, som jag köper i stora frysta block. Samtliga katter äter nu med god aptit, jiiiiipiiiiiiiie!!!

När jag googlar på Zooprodukter, får jag upp massor av trådar, där folk diskuterar på olika kattforum. Är det någon som vet något om kvalitén på deras produkter? Jipotimas går inte att få tag på här nere.

Var och köpte 3 kg idag och jag reagerar på, att det inte står tillverkningsdatum. Ska tillägga, att jag själv bor i Simrishamn och att köttet kommer direkt från deras lager.

Korvarna är lite isiga, likaså lever och hjärta. Har påpekat detta och de svarar " -Men detta har vi fått in idag!"

Men vad vet jag, om detta är kött som legat lagrat i 10 år? Jag köper mest lamm, för det verkar katterna gilla. Kycklingen innehåller för mycket benbitar och flisor, tycker katterna och jag.

Erfarenheter? Obestämd

Ps. Jag har en tråd på Siames iFokus, där jag lagt upp en bildserie om katternas första helbarf-dagar. Den heter "Vår nya diet". Av någon anledning vill datorn inte länka. Ni är välkomna att titta. Den är ganska kul…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Silvestris
2010-05-05 23:23
#1

Jag handlade av Zooprodukter under flera år när jag bodde nere i Lund och jag är överlag nöjd med dem. Jag fick hem sur gristrupe en gång, men annars har det alltid varit bra kvalité på det jag köpte (mald kyckling, mald kalkon, kycklinghalsar, mald grisstrupe, kycklinglever och kycklinghjära).

Dock har de inte frysbil när de kör ut maten så det gäller att de är effektiva i sina leveranser för att inte köttet ska hinna tina.

Nilla
2010-05-05 23:40
#2

#1 Aha! Det låter ju helt otroligt att de inte har frysbil? Hmm, ska nog ringa dit och fråga om tillverkningsdatum och upptinad mat. Det finns väl regler för sånt, även när det gäller djurfoder? Obestämd

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Silvestris
2010-05-05 23:51
#3

#2

Ja, det finns antagligen regler även när det gäller djurfoder. Det är viktigt att fryskedjan inte bryts.

Upp till toppen
Annons: