Annons:
Etikett02-hund
Läst 2837 ggr
Zabbio
2010-04-16, 13:25

Riktlinjer för hund barf?

Jag passar en vovve nu, och eventuellt ska jag ta över henne från en kompis… om allt funkar som det ska (kompisen känner att dt är rätt, jag trivs med allt som kommer till att ha hund och framförallt om jag kommer in på en viss utbildning som säkrar min tid för hunden 3 år framåt) Naturligtvis kan jag inte börja ändra hennes matvanor så länge jag bara är hundvakt, men om hon blir min så vill jag ju barfa..

Hur ser barf för hund ut? Finns det % som för katter osv? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Heffipeffi
2010-04-20, 18:29

Det finns olika åsikter alltifrån 20% -80% köttiga ben.

Mina hundar utfodras enligt följande mall:(ungefärliga mängder, jag väger inte maten varje dag)

50% Råa köttiga ben

25%(-50%)kött (muskelkött, vom, hjärta)

(0-)25% grönsaksblandning.

Ibland utesluter jag grönsakerna mer eller mindre och ger då mer kött i stället.

Jag ger dessutom ägg 1-3 ggr/ve Lever ca 1 gång/ve

0-4 ggr/månaden ger jag Nordic Laxkross. Om jag inte har tillgång till lax, får de laxolja i stort sett varje dag.

Ibland får de även en skvätt fil.

Har utfodrat tre hundar på detta vis i snart 3 år, och de mår bra på den fördelningen.

Zabbio
2010-04-20, 22:49

ok, tack :)

Zabbio
2010-05-01, 03:04

Var hittar jag vom, eller går det att ersätta?

BARFmycat
2010-05-01, 13:41

Vom brukar finnas att köpa hos affärer som är återförsäljare för Nordic färskfoder. Gå in på Nordics hemsida så hittar du en lista på återförsäljare därGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Heffipeffi
2010-05-01, 14:15

Även Klass (färskfoder)har vom. Tror Bravo också har det.

Har du ngn återförsäljare för jipotimas (som säljer allt möjligt du behöver till Barf) så har de eller kan ta hem vom.

Och Nej, det är inte nödvändigt, men det finns mkt nyttigheter i vom och det brukar vara bra till hundar med känsliga magar.

Om jag har ngn tillfällig hundgäst hos mig som är lite dålig i magen, brukar ett par mål med vom göra susen.

Zabbio
2010-05-01, 14:53

ok, kan höra med Bravo, de finns i närheten :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: