Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 2601 ggr
LaSadie
2010-04-14, 16:03

passande ben till kattunge?

Har nu testat att ge katterna kycklingvingar som funkar bra på ettåringen men har ju en 14 veckors kattunge som är nyfiken gnager lite men märker att hennes käkar eller liknande inte verkar tillräckligt starka för att gnaga sönder benet, finns det något mer passande för en nyfiken kattunge :)?

Annons:
BARFmycat
2010-04-14, 19:04

Njaa jag kan inte komma på något.. Men åldern spelar inte så stor roll, det är tekniken som är svårt att få in, och så måste man ju träna styrkan. Min kattunge åt ben när han var 12 veckor och Silvestris här på sajten har kattungar som börjar äta ben vid 6 veckors ålder.

Det enda man kan göra är att låta dem öva, och under tiden då bör man pudra in allt kött med mixat äggskal eller benmjöl som kalciumkälla.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Gemm]
2010-04-14, 20:40

Revben från hare är väldigt små, tunna och spröda och jag tror att de passar utmärkt till kattungar.

Jag vet dock inget annat sätt att köpa det än att köpa en hel (eller halv för den delen) hare hos en kötthandlare.

Jag bor i sthlm och köper min hare i hörtorgshallen.

BARFmycat
2010-04-14, 20:50

Möss och råttor är bra också, och revben och liknande från hela kycklingar. Vingarna och låren är ju dom tjockaste benen i kycklingen, tom ryggraden är mer lättuggad.

Tänkte inte på det förens Gemm kom med sitt förslagTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Silvestris
2010-04-14, 21:09

Som sagt handlar det antagligen mest om teknik men kycklinghalsar och kycklingrevben borde vara a piece of cake.

LaSadie
2010-04-14, 21:47

Ska se om man kan hitta hare här, tror inte det och den lilla saluhall som fanns i Västerås har kånkat. Men en halv kyckling skulle jag nog hitta :)

Heffipeffi
2010-04-20, 18:33

Om du har tillgåjng till kycklinghalsar, så brukar de vara lite lättare att gnaga sönder. Du kan även slå sönder de med hammare, så blir de lite lättare för katterna att äta.

Annons:
Silvestris
2010-04-20, 18:51

Jag undviker kycklinghals till katter som inte kan hantera ben riktigt eftersom det är lätt för katten att fastna med en huggtand i håligheterna i kotorna.

Heffipeffi
2010-04-21, 15:55

Tack för den varningen. Det har jag aldrig tänkt på. Bäst att vara försiktig med halsarna i fortsättningen då.

HannaM
2010-04-25, 02:14

Illrarna äter inte halskotor, får alltid sopa upp dom från golvet. Revben från kyckling däremot är toppen om man vill ha småben.

Upp till toppen
Annons: