Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 4816 ggr
BARFmycat
2010-04-02, 22:33

BARF-bajs?

Okej det här låter jätteäckligt, det är jag fullt medveten om, men jag är så nyfiken så jag bara måste fråga!

Hur ser era djurs bajs ut, ni som BARF:ar?

Mina katters brukar vara mörkt brunt, och ofta zebrarandigt med vit/beiga strimmor. Lillkissen har oftast bara mörkt bajs, jag gissar på att det är för att han tar upp det mesta av kalciumet han får i dig eftersom han fortfarande växer.

Det är hårt till konsistensen, fuktigt när det kommer ut men torkar snabbt. Har hänt några gånger att lillekissens bajs ser "skrynkligt" ut, och det var mest i början då han förmodligen vart lite förstoppad, han hade lite kräsna matvanor precis i starten.

Ofta så sitter korvarna ihop med ett hårstrå, så de ser ut som tredelade tågvagnar typTungan ute

Jag är väldigt nyfiken på hundbarfbajs, man ser ju rätt mycket hundlortar ute nu när det börjar tina, och de ser så otroligt olika ut i färgen, har sett massor som är roströda, det kan väl ändå inte vara särskilt bra?Obestämd

Jag vet inte om någon vill lägga upp bilder, men jag skulle gärna se bilder ( ja jag är knäpp!)

Hoppas att jag inte blir alltför sicko-stämplad nu..Oskyldig

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
HannaM
2010-04-03, 00:47

Haha fråga efter illerbajs=P Illerägare brukar vara bra på att ta bilder…

BARFmycat
2010-04-03, 00:55

Jamen jag eftersöker allt BARF-bajsSkrattande

Silvestris
2010-04-03, 03:14

Samma här som hos dig. Mörkbruna, fasta korvar med ljusa strimmor i. Jag märker snabbt om det blir för mycket ben. Då blir det torra, nästan vita knortar.

Bäst av allt. Luktfritt!

BARFmycat
2010-04-03, 03:17

Mina kan ha nästan tvärtom också, vit/beiga med mörkbruna strimmor, men det är nästan uteslutande dagar efter de har fått något med hög benkvot, men de har samma konsistens som de andra, de är bara ljusare.

Ja, luktfritt is the shit!Skrattande
(Hahaha..)

[Neko]
2010-04-03, 11:00

Fixar foto Tungan ute

BARFmycat
2010-04-03, 14:35

Awesome!Flört

Annons:
[Neko]
2010-04-03, 17:34

Bajs-bild tagen! Men det dröjer tyvärr till tidigast söndag kväll som jag kan lägga upp bilden, då jag åker hem till föräldrarna över helgen och firar lite påsk.

Men det är en liten fast klutt, inga jättehögar som tidigare eller harkluttar som han fick när han åt orijen. Lite längre korv när han får kött utan ben och grönsaker.

Aviendha
2010-04-03, 18:14

Hahaha, kom in på iller så ska du se attt vi illerägare inte har nååååågra hämningar alls när det gäller bajs :) Jag har dock bara underliga bajsar på kort :S

Men de är mörkare (men varierar ju beroende på vad som de fått) och helt enkelt… trevligare än torrfoderbajsar ;)

BARFmycat
2010-04-04, 02:03

Hur kommer det sig att illerägare är så bajsfrälsta?Tungan ute

HannaM
2010-04-04, 02:19

Tja.. dels är ju inte alla illrar 100 rumsrena så det blir mycket bajstorkning för en del. Sen är det väl det att man som med alla djur ser hur dom mår på bajset.

BARFmycat
2010-04-04, 13:51

Jo fast ni illerfolk verkar ju vara lite mer fascinerade.. Tungan ute

[Neko]
2010-04-07, 01:00

Här kommer Jamaals efterlängtade bajs! Skrattande Så här ser det ut efter att han ätit kyckling med ben.

Aviendha
2010-04-07, 10:19

#8 För att bygga ut HannaM's svar så… Man måste se det positiva i att ibland hitta fina kreationer lite varstans :P

(hahaha, kunde inte låta bli! :)

Annons:
[Neko]
2010-04-07, 11:55

#13 Haha tjusigt :P

BARFmycat
2010-04-07, 14:39

Intressant!

Den hundbajsen ser nästan ut som mina katters, fast de bajsar lite mörkare. Jag kan typ aldrig ta kort på det, för de gräver ju över det i sandlådanObestämd

Det var ingen som kom förbi och undrade varför i hela fridens namn du fotade din hunds efterlämningar?Skrattande

Elcyion
2010-04-07, 14:43

Jag skulle vilja se hur bajs med för mycket kalk ser ut. Någon som kan tänka sig att fota det, om de skulle råka få det? Nu har jag katt, men kan tänka mig att färg och konsistens liknar varandra?

Medarbetare på jack russel terrier

[Neko]
2010-04-07, 14:57

#15 Det kom som tur var inte förbi några just då, annars hade man väl fått en del underliga blickar Tungan ute

#16 Jamaal fick det när han precis börjat med barf, och magen inte klarade att bryta ner all ben. Det är vitt, ibland smuligt, annars stenhårda runda kulor. Kan ta kort på det om han skulle råka få sånt bajs igen. Min förra hund fick grisbensknota utav mormor en gång (han skulle inte fått SÅ mycket om jag hade upptäckt det i tid). Det som kom ut var som grovmald krita Tungan ute

BARFmycat
2010-04-07, 18:58

Tusan, det hade jag för 2-3 dagar sedan, funderade på om jag skulle fota det men gjordee inte det eftersom de aldrig haft sånt bajs förut. Det var en av de stora katterna som måste hitta något undangömt ben eller något. I vilket fall som helst så hade han lyckats få i sig på tok för mycket ben, och det kom ut nästintill helt vitt bajs, och det föll sönder på vägen ut och luktade apa.

HannaM
2010-04-09, 15:39

Attans att jag inte tänkte på att fota innan jag torkade upp idag, blev en måltid med lite mycket fett i så det var en "fettbajs". Dom blir lite gulare och med kulor i.

[Neko]
2010-04-10, 02:22

#19 det lät spännande! du får fota nästa gång det skulle inträffa Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: