Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 3217 ggr
Chanku
3/14/10, 10:57 AM

Kött i Norrbotten?

Var kan man få tag på billigt kött (ej ben) i Luleå? Boden, Kalix och Haparanda kan också fungera. Var runt på de "stora" affärerna igår, men hittade ingenting som var riktigt pangpris på. Var på bägge Willys, på Coop Forum och ICA Maxi.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Elcyion
3/14/10, 11:36 AM
#1

Har du kollat på färskfoderföretagen? Nordic, priima och bravo har olika sorters köttkross för ca. 20:-/kg.

Medarbetare på jack russel terrier

AnneN
3/14/10, 11:49 AM
#2

#1 Enda färskfoder som finns att köpa i Luleå har jag för mig är Klass och de har inget sådant.

Finns dock en återförsäljare av Bravo i Boden, kolla med dem.

Annars kanske du kan höra med slakterier om du får köpa direkt av dem?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elcyion
3/14/10, 12:04 PM
#3

Klass har visst någon form av köttkross. Men eftersom jag inte är inläst på hund, vet jag inte om det är vettigt att barfa på. Klass köttkross

Återförsäljare i Luleå är Rolles akvariecenter AB.

Bravo har återförsäljare i Boden, Kalix och Piteå.

Medarbetare på jack russel terrier

AnneN
3/14/10, 12:10 PM
#4

#3 Okej det har jag missat att Klass har.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elcyion
3/14/10, 12:51 PM
#5

#4 Kan ju vara så att återförsäljarne är ny :)

Medarbetare på jack russel terrier

Chanku
3/14/10, 2:25 PM
#6

Köttkrossen finns, men kruxet är väl att det kommer i stora korvar? Vilket innebär att jag måste tina det, för att kunna fördela i portioner. Och tina kött för att frysa om det känns inte så fräscht.

Bravo känns inte helt aktuellt pga svårt med återförsäljarna. Den enda som har inne i lager är affären i Piteå och det blir 100 kronor frakt för att få maten till Luleå. Plus då kostnaden för mig att ta mig dit för att hämta upp det (bor några mil utanför Luleå).

Slakterier var en bra tanke. Ska kolla med matvarubutikerna ifall de kan beställa hem "hundkött" också.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: