Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1810 ggr
Elcyion
2010-03-05 00:49

Länktips sökes

Jag och en kompis håller på med en hemsida om greyhounds. Där ska jag skriva ihop en lite information om vad man ska tänka på när man letar efter foder, och sedan länka vidare om man vill läsa mer.

Men (här kommer då problemet). Även om jag anser barf vara det bästa man kan ge (balanserat rätt så klart), kan jag inte skriva det. Detta då vi kommer att försöka sammarbeta med uppfödare som hållit på i 20 år, och är ganska tjurskallig på vissa saker.

Det jag skulle vilja göra, är att skriva ett dokument där jag med fakta kan uppmuntra människor till att leta efter torrfoder/färskfoder med så lite spannmål som möjligt, och sedan länka vidare till vetenskapliga artiklar som går djupare in på ämnet.

Tänker mig då lite i stil med hur deras matsmältningsystem fungerar, hur deras kropp reagerar på kött, grönsaker, ben och spannmål. Vad de kan bryta ner, vad de kan ta upp, och vad det sen kan användas/omvandlas till.

Svenska eller engelska är de språk som länkarna kan vara på. Skulle bli jätteglad om någon har något liggandes!

Tack för förhand :)

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
MaalinF
2010-03-05 14:57
#1

Jag tror att det kan finnas en del vettigt under Länkar här på sidan, ta gärna en kik där! Sedan finns det en tråd som heter LÄNK TRÅD, där kan också finnas något!


 

 

Elcyion
2010-03-05 15:22
#2

Problemet är att om jag tar länkar som förespråkar barf, tar jag sida :( Jag skulle behöva länkar som är lite mer neutrala. Där man visar fördelarna, men inte förespråkar (om du förstår vad jag menar?).

Medarbetare på jack russel terrier

MaalinF
2010-03-05 16:33
#3

Åhå… Åh den var lurigare. Jag skall klura på den lite och se om jag kommer på något!


 

 

Elcyion
2010-03-07 13:15
#4

Någon som kan berätta mer om annmarie Hammarlund? Har hon någon hemsida, skrivit böcker…? Hittar inget när jag söker själv Obestämd

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: