Annons:
Etikett02-hund
Läst 2090 ggr
[Neko]
2010-02-24, 21:47

Få upp vikten med barf

Jag har tänkt börja barfa min afghan då han tröttnar på mat om han äter samma sak för länge. Han åt nordic special+ i två veckor innan han började matvägra igen..

Finns det något extra fett som man kan ge mer av för att få upp vikten?

Annons:
Heffipeffi
2010-02-24, 21:55

Jag barfar mina hundar och fick upp vikten på min schäferhane genom att ge mkt vom. Vom är vad jag hört relativt kalorifattigt men det verkar som han tillgodogör sig det väldigt bra, därav går han upp i vikt.

BARFmycat
2010-02-24, 22:06

När man BARF:ar så brukar en del gå upp i vikt bara genom att få mer muskelmassa, de ändrar sig inte i hullet men väger mer.
Men det går ju att ge kött med extra mycket fett, och så finsn det ju ibland löst talg att köpa. Men de brukar få upp aptiten rejält när de börjar äta BARF, och om han väger lite för att han äter dåligt så komemr han ju garanterat få variation av BARF:en och på så sätt också vilja äta mer!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

HannaM
2010-02-25, 00:30

Animalisk fett om du vill ge honom extra fett. Finns ister i matbutiker tillexempel. SKinnet från kyckling. Laxolja. Rent fett från höna har jag fått tag på också. Kycklinggump.

Men som sagt, får han upp aptiten och äter mer så borde han lägga på sig enbart av det.

[Neko]
2010-02-25, 11:18

Ja jag hoppas han tycker om sin nya diet. Måste bara få tag på en frys billigt, min är jätteliten och rymmer knappt någonting :/

Silvestris
2010-02-25, 19:37

Du kan komplettera med Klass köttkross, det innehåller ungefär 50% fett och 50% protein.

vallhund
2010-02-27, 06:07

Nordic Lax är fett o fint!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Annons:
[Neko]
2010-02-27, 22:55

nordic lax har vi på jobbet, så det kommer han få några gånger i veckan :)

Upp till toppen
Annons: