Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1947 ggr
Yataz
1/11/10, 3:11 AM

Barf-blanding till katt?

Varför finns det ingen färdig barfblandning till katt, som det gör för hund? Är det något speciellt som gör att det inte går?

Har funderat på det länge. Har velat börja med barf, men det verkar så jobbigt att hålla på med, tidskrävande. Jag har ganska fullt upp ändå och tror inte att jag skulle hinna med att barfa. Obestämd

Yataz

Annons:
Aviendha
1/11/10, 1:31 PM
#1

Inte en aning, kanske anses efterfrågan vara för låg? Sen är det ju enklare att fixa själv till katt jämfört med hund, så det kanske spelar in det med, att kattbarfare kanske hellre skulle fixa det själv. Så lång tid tar det faktiskt inte när man väl kommit in i det :)

Silvestris
1/11/10, 3:13 PM
#2

Det har väl inte funnits någon efterfrågan. Dessutom finns nog brister i kunskap också. En annan faktor lär vara att det kan bli dyrt. Vi som ger rå mat till katterna vill sällan ha spannmål i och ett foder helt baserat på kött kan bli dyrt att tillverka och än dyrare för oss konsumenter att köta.

Yataz
1/11/10, 6:09 PM
#3

Tack för era svar!

Tycker dock det borde finnas en blandning och jag har hört fler från bland annat Ragdoll sajten som efterfrågat detta, så jag tror nog det kan finnas viss efterfrågan.

Jag känner mig så osäker att själv försöka mig på detta med barf så att katterna får i sig allt de ska. Vi får se om jag vågar mig på det någon gång för jag tror det är det allra bästa egentligen.

Yataz

Silvestris
1/11/10, 7:33 PM
#4

Bjärefågel var på gång att börja tillverka ett kycklingbaserat färskfoder (helfoder) till katt, men de hade problem att få tillstånd för produktion av djurfoder jämte produktion av humana livsmedel.

vallhund
1/13/10, 5:58 AM
#5

Jipotimas säljer "Barfkorvar" för katt www.jipotimas.se

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Silvestris
1/13/10, 9:19 AM
#6

#5

Det bör dock noteras att Jipotimas "kattkorvar" inte är helfoder.

Annons:
Heffipeffi
1/13/10, 11:34 AM
#7

Det finns vad jag vet inget färdigt BARF-foder till hund heller. Färskfodren som säljs, kan inte jämföras med BARF,

När man utfodrar ett djur enligt barf innebär det bl a att djuret ska ha en varierad föda, och få i sig det den behöver över tid. T ex ena dagen ger man kött från ett durslag andra dagen, från ett annat. En dag kan djuret få mkt hjärta, andra dagen inget. Det är nog svårt att få till detta med ett färdigt foder.

Men jag håller med dig, det skulle vara bra med ngn typ av färskfoder till katter också. Vet att Nordic varit inne på att börja med det, men vet inte hur långt det kommit.

Upp till toppen
Annons: