Annons:
Etikett09-näringsämnen-uträkningar
Läst 6727 ggr
Sniffit
12/31/09, 2:49 AM

Hållbarhet på blod?

Är det någon av er som har koll på hållbarheten på blod, har en flaska i kylskåpet utan någon datumstämpel på.

Annons:
BARFmycat
12/31/09, 3:40 PM
#1

Lär ju vara samma som kött, typ 3-4 dagar?
Blod går bra att frysa in annars Glad

Vart har du fått tag i den? Skulle också vilja ha tag i blod..

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Sniffit
12/31/09, 9:11 PM
#2

Jo, jag misstänkte nästan att det var något sådant, dags att hälla ut det med andra ord. Nästa gång skall jag komma ihåg att frysa in det i mindre volymer.

Enskede hund & katt säljer det, fruset.

MegN
1/1/10, 1:57 AM
#3

Ger ni blod i maten till hundarna?

Jag har tidigare köpt nötblod på Ica, för viltspår. Har samlat på mig några liter i frysen. Men det blir dåligt med spårläggande nu för tiden…

Sniffit
1/1/10, 2:57 PM
#4

Hundar har jag inga men jag brukar blanda i lite blod i annars "torr" mat så som karré eller färs till illrarna.

Silvestris
1/2/10, 10:04 PM
#5

Blod är en väldigt känslig produkt, skulle inte tro att det har samma hållbarhet som kött. Det bör förvaras i frys och tinas upp alldeles innan "förbrukning". Men lukta på det så känner du om det är riktigt eller inte.

Aviendha
1/5/10, 3:00 PM
#6

Blod finns i välsorterade matvaruaffärer, ofta fryst. Hos slaktare kan man ju annars höra, eller jägare, de måste ju ändå avbloda så att ta tillvara på det är nog inte så jobbigt ;)

Åt illrar vet jag att man kan hälla över det på maten de får, ofta uppskattat :)

Annons:
Sniffit
1/5/10, 4:07 PM
#7

#6 Ja, uppskattat av illrarna iaf, nackdelen är ju at man får gå efter med mopp då man får blodspår genom hela lägenheten. Åh, vad man tofflar för de små.

Aviendha
1/5/10, 5:47 PM
#8

#7 Hehehe, de kan ju onekligen "penla" snyggt, speciellt om de får för sig att skaka dem! Tyst Huvaligen vad folk ska tro när de ser sådant, blod efter väggar och släpspår :P

Jobin
1/7/10, 11:35 PM
#9

Varför inte blodpulver helt enkelt?

TinaH
1/11/10, 11:19 PM
#10

Jag spårar med blod och klöve.
Köper blodet i ica affären.

Har en kompis som barfar och ha blod i till sina illrar som nån skrev, men hon fryser ner blodet i iskusfack.
Så tar hon fram en tärning, när hon behöver.

Rätt smart igentligen.
Bara man inte tar fel till drinken Flört

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Aviendha
1/12/10, 12:06 AM
#11

#10 Hellre kallt än rumsvarmt blod vill jag lova, jag har (lång och knasig historia) druckit en stor klunk av just detsamma av misstag och det är inget jag rekomenderar Tungan ute

TinaH
1/12/10, 12:37 AM
#12

jo, men köper man mycket blod, kan man ju fryssa in dem i istärningsbrickor.
För då får man portion för portion.

Hahaha….snacka om Blod & marry!! Flört

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Sniffit
1/12/10, 2:13 AM
#13

#10/#12: Jo det blir nog så det blir till nästa gång, får se till att hålla isär blodtärningar och istärningar genom att lägga dem i olika frysar;)

Hmm, blod på ica. Intressant, måste nästan kolla upp det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: