Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2313 ggr
Strumpan
11/30/09, 3:56 PM

[I] Veckoschema

Hej.

Jag är lite nyfiken på hur ni tänker när ni barfar era illrar. Hur ser ett veckoschema ut hos er? Får de en blandad "kompott" av olika köttvarianter eller en sort ena dagen och en annan andra dagen? Hur vet ni att era djur får i sig allt som de behöver? Och hur vet ni att ni ger rätt mängd av allting? Många frågor Oskyldig. Detta är enbart av nyfikenhet, inte för egen användning eftersom jag har alldeles för liten kunskap inom området.

Mvh Jenny

Annons:
Musiken
11/30/09, 10:57 PM
#1

Jag halv-barfar bara mina och under en vecka sa varierar jag mellan kycklingar, moss, kycklingvingar, kanin, lever/hjarta/njure, kottfars med aggula och lite hemmaraspat benmjol och vad som det ar extrapris pa i affaren (revben av lamm, kycklinglar, flaskkott osv). Ibland ger jag en sak/dag, andra sa blandar jag, t.ex. moss och kycklingvinge.

Torrfoder star alltid framme, och de far bara kott nar de ar inomhus eftersom det blir sa vidrigt med flugor utomhus.

Och ska jag vara helt arlig sa vet jag inte att de far i sig allt de behover, vilket ar varfor jag bara halv-barfar. Har forsokt tanka hur ett bytesdjur ar uppbyggt och ger utefter det. Forsoker ocksa ge sa manga hela bytesdjur som mojligt da jag tror att det ar battre for dem (och palsen/fjadrarna ar ju sa goda!).

Strumpan
11/30/09, 11:04 PM
#2

Det låter ju som ett bra system du kör med. Och som du säger så får de ju i sig allt som de behöver eftersom du har torrfoder framme hela tiden. Ju mer kunskap du får, ju närmare helbarf kommer du juFlört.

Mvh Jenny

Upp till toppen
Annons: