Hur gör ni?
Använder ni recept till röror eller ger ni er barf över en kort tid?

Inga recept, inga röror bara kött=) Eller ja ibland kan dom få geggamoja på äggula och annat gott men då är det mer som godis och då kör jag på vad vi har hemma.

Jag går efter recept. Eller recept? Jag har inte bara kött utan även en del hjärta för taurinet och så en liten del lever. Kompletterar med benmjöl doserat efter mängden kött

#2 Men hjärta är väl kött=) Likaså lever… I min värld i alla fall.
I kattvärldens barf så är hjärta och lever en del för sig i proportionerna. 

Ja det kanske är annorlunda för illrar.

Ja visst är det inävlor men kött är det väl fortfarande? Det är la inte grönsaker?
Jovisst, men man skiljer på muskelkött och inälvsmat.
#7 jo det gör man såklart. Men för mig är allt som kommer från djur kött egentligen, som hanna menar. sen delar man såklart in det i muskelkött, inälvsmat, ben, brosk senor osv. :)
Katt barf och iller barf skiljer sig inte så mkt. illrar är även de strikta karnivorer, så jag kan tänka mig att vi gör liknande som ni kattägare när vi barfar.
Röror ger jag till valpar och dräktiga/digivande honor. Annars får de olika typer av kött, sen försöker jag få med så mycket hela bytesdjur jag kan i kosten, men det är tyvärr inte så lätt.
#8 Det skall bli intressant att se skillnader och likheter iaf!
Ger hela ben och kött i stycken, men för variationens skull får de även Klass-gegg.
jag köper slaktrester som jag ger. de behöver inget annat. har inge recept. händer att jag köper lever som jag kokar innan de får den. de får sin mat rå, precis som det ska vara.
Jag ger bara färskfoder, än så länge.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag ger köttiga ben och så något tillägg som malt kött, hjärtan, lever, fisk, vom osv för att benmängden inte ska bli för stor. En måltid kan se ut så här:
6 hg kycklingklubbor (2 st), 2 hg vom
En annan så här:
6 hg fläskben, en burk tonfisk, en äggula
Jag ger mat bara en gång om dagen så detta serveras ihop. Tidigare gav jag benen på kvällen och resten på morgonen.

Jag ger mina katter mat 2 ggr om dagen, morgon och middag och på morgonen får de grönsaksröra som jag fryser in i isformar, så får de en kub per katt och dag.
Kuben ger jag först, och när de ätit den får de sitt kött som "efterrätt"
Jag ger hela bitar av kött, ca 50g per måltid.
I min frys har jag köttbullar av 50-50 blandfärs med äggskalspulver i, hel styckad kyckling, lever, hjärta, njure, kycklingmage, strömming, lax, möss, och fläskben. Allt i portionspåsar som tas fram för tining på kvällen.
Jag ger fisk kanske 1 gång i veckan, oftast på torsdagar efter deras svältdag som är på onsdagar. Sen ger jag inälvor var 3-4:de dag ungefär, är noga med att inte ge för mycket lever. Övriga dagar får de köttbullarna, möss och kyckling.
För tillfället har jag inget lamm eller rent nöt/fläskmuskelkött i frysen, men det kommer när jag har tömt det jag har.
På lördagar får de alltid fläskben, och då ett fläskben/ katt som de tuggar på hela dagen.
Jag ger även mina katter torkade grisöron, grissvansar, torkad våm, gristrynen osv ibland som godis.
Jag är noga med att det inte är något annat än rent torkat kött och inget saltat kött.
Så har jag gjort i 2 år snart och det har alltid fungerat super!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~