Annons:
Etikett15-problematik
Läst 2040 ggr
Ceciliaolucifer
2009-09-09, 14:13

Övervikt av djur som barfas?

Har du märkt någon skillnad på vikten hos dina djur sedan du började barfa? känns det lättare eller svårare att hålla dom i vikt?

Annons:
MaalinF
2009-09-09, 14:15

Vilken jättebra fråga!

Jag måste nog säga att när jag började barfa min katter så fick jag ner dem till idealvikten. Och jag väger ju upp i portioner som jag fryser in. Än så länge så har jag inte märkt någon skillnad.

Just nu har vi dock en paus med barf under rötmånaden som varit (vi fick lite diarré-problem) men jag skall åka och inhandla för barf snart igen! :)

Silvestris
2009-09-09, 19:44

Sedan jag började med BARF har jag inte haft en enda överviktig katt och det har inte varit några problem att hålla katterna i form heller.

När jag började hade jag en överviktig katt (hon åt sig fet på torrfoder) och hon blev visserligen aldrig riktigt slim-fit igen, men hon fick helt klart mer muskelmassa och mindre fett på kroppen efter jag fått över henne på BARF.

[Saiva]
2009-09-11, 20:29

Min kattunge blev tjock av barf! :o) Men då gav jag honom för mycket av det också. Jag gav 5% av kroppsvikten till att börja med eftersom han växte men jag fortsatte med det även efter han slutat växa. Då hamnade en hel del på magen. ;o) Men då drog jag ner till 4% och sedan 3% av kroppsvikten och då gick han ner till normal vikt och där har han legat sedan dess. Numera är han 1,5-årig kastrat. :o)

HannaM
2009-09-11, 20:31

Tja här är det en del fläskiga illrar på vintern men inte så dom inte kan röra sig, dom har mest bara vinterhull. Sommartid är dom fina och slanka utom fläskfia men det kan ju bero på allt från kost till gener eller kanske kemiska kastreringen eller allt i kombination.

Upp till toppen
Annons: