Annons:
Etiketter02-hund01-börja-barf-a07-allmänt-om-barf
Läst 623 ggr
S
7/27/21, 9:49 PM

Räcker dessa ingredienser för barf?

Min 5 månaders valp gillar inte färdigblandat färskfoder längre, inte ens dem förpackningarna med endast en typ av kött, alltså dem köttkorvarna som Mush har med tex endast kyckling, gris eller nöt (Utan grönsaker). Förstår inte varför har inte gillar dem, kanske för att det är ben i som kanske river I halsen)

Jag tänkte blanda eget med sånt man kan köpa på Ica och saluhallen och undrar om dessa ingredienser räcker att variera med under en vanlig vecka.

"Vanliga" köttbitar/Köttfärs (olika djurslag inklusive vilt.) Denna del blir störst del på tallriken)

Njure, hjärta, lever ( från lamm, nöt, kyckling, gris)

Mush bollar av nötvom

Ägg ibland

Fisk ibland (typ sill och lax. Kan man ge med skinnet kanske för mer näring? )

Naturlig kalcium +mineralblandning från Hundapoteket eller torkade / mortlade äggskal (detta då jag ej känner att jag har möjlighet att låta han slafsa runt med köttiga ben i min lägenhet)

Ibland lite grönsaker och bär som han gillar och ibland vissa av animalierna kokta då han tex älskar kokt äggula och kokt grisnjure.

Räcker detta? Det är svårt för mig att få tag i tex broskbitar, andra inälvor, hud eller annat "annorlunda " som dem kanske behöver äta.

Tar gärna emot tips och förslag. Är helt nybörjare på detta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: