Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 337 ggr
S
7/16/21, 10:52 PM

Valp gillar inte färdigblandat färskfoder längre

Har en 5 månaders bichon havanais som får färskfoder och ibland är lite kinkig med maten (men han gillar färskfoder mer än allt annat skräpfoder som kom med från uppfödaren) Ibland ratar han måltider som han tidigare älskat. Går det ett tag innan han får smaka det igen så går det bra. (Han vill väl ha variation antar jag)
Men det färdigblandade färskfodret (Mush och Vom o hundemat) vill han inte äta längre.
När jag har skurit upp olika färska kött och inälvor separat så har han älskat allt.

Undrar om det kanske kan vara benbitarna i det färdiga färskfodret som stör honom… Kanske det river i munnen och halsen(?)

Hur ofta behöver dem äta ben? Tänker att han kanske kan få hemgjorda blandningar utan ben och så kan jag truga i honom Mush några enstaka portioner per vecka bara.

Eller behöver han något tillskott i de andra måltiderna som inte innehåller ben?
Är väldigt mycket för naturlig mat och helst inte en massa syntetiska vitaminer och mineraler.

Att ge honom kycklingvingar som många gör kommer göra honom väldigt flottig och kladdig. En gång fick han ett revben från nöt (som han bara åt det mjuka på) och han behövde få en dusch efter för han blev riktigt flottig i hela ansiktet =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: