Annons:
Etiketter03-katt15-problematik10-fodra-friska-djur
Läst 986 ggr
Z
2021-02-16 00:38

Vad ge kräsna katter?

Jag har en katt på 2 och en kattunge som vägrar äta Mush. De flesta två åren åt min ena katt gladeligen men sen fick han för sig att inte äta mer. (Tror det beror på att han äter vanligt foder när han är hos min mamma). För en tid sen köpte jag en kattunge som åt mush med god aptit men nu vägrar även hon. Jag har försökt smaksätta bla med Raw Paw och lite torrfoder men nix. Jag står inte ut med stanken på avföringen när jag tvingas ge vanligt foder. När min första katt gick på Mush luktade det ingenting. Men som sagt jag står inte ut! Hjälp mig! Har skrivit till Mush som inte vet vad jag ska göra. Har skrivit i kattforum men inget svar.

Annons:
Macncheese
2021-02-28 12:37
#1

#0: Har du testat blodmjöl? Kan köpa en extra påse mush till din mamma och be henne utfodra med det istället? Orkar du förbereda själv med kött osv från mataffär, din äldre katt kanske har tröttnat, då kan det vara utmanande att få känna nya smaker, att behöva tugga mer och kanske gnaga.

Men sen kan du också tänka på deras relation, slutade de äta när kattungen introducerades? Att flytta för kattungen och att få en ny familjemedlem för din tidigare katt kan vara stora omställningar, och det kanske inte är mushen som är problemet? Fundera på vart du utfodrar dom.

Får de något annat när de inte äter mushen? Dom kanske får något de tycker smakar godare för att dom ska äta, men då kan jag tycka att det är bättre att bara ta undan maten och ställa fram nytt vid nästa tillfälle. Mush är ju ändå bättre för dom än tex torrfoder fast att dom kanske tycker något annat.

Upp till toppen
Annons: