Mat
Hej! Jag köpte ett paket med Mush någonting som var kycklinghals och mina katter älskade det. Det gör att jag börjar fundera på att gå över till Mush-bollar, men funderar på hur mycket de ska ha och hur många Mush-bollar är det i en påse? De är födda i mars/april i år och Viiru väger ca 3,5 kg och Sigge väger ca 3,9 kg. Båda är kastrerade och beter sig som katter i deras ålder gör mest. Jag kommer om jag börjar med Mush-bollar köpa de på den lokala djuraffären.. Tack på förhand!
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

De ska ha 3-5% av sin kroppsvikt. 3 om de har lätt att bli tjocka och 5 om de är mycket lättfödd. Du får prova dig fram lite med mängden i början. Utgå från kattens idealvikt om de är över eller under nu. Borde bli 3-4 bollar per dag.

Tusen tack för svaren! 32 bollar kan nog kanske fungera i min lilla frys.. Ska nog kolla lite närmare nästa gång jag är i djuraffären..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉