Torkade ben
Fick idén att man borde kunna torka grisknorrar och liknande själv (svamptork). Sen kom nästa tanke. Förändras ben på något sätt vid torkning vid relativt låg temperatur (~50°) som gör att de blir mindre lämpliga att äta för hunden?

Jag skulle undvika att torka ben, även grissvans och liknande. Strukturen förändras och det kan bli flisor. Det säkra före det osäkra.
Däremot kan man göra annat tugg i svamptork, torka hudflätor m.m :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Typ köpa fläsksvål då eller?

Yes!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Vad bra! Svål är ju jättebilligt. Strimlar man den och flätar ihop först då antar jag? Det blir inte som oxhudsben då så det kan svälla och ställa till det i magen?

Torkar man vid låg temperatur, max 50 grader så är det ingen fara. Strukturen förändras inte då det blir torkat och inte tillagat. Men säkrast är att ligga på 40-45 grader, när man torkar ben.
Tänk på att ben kan ligga ute i solen och torka och djuren kan äta dem ändå. :)
Jaha, så då kan man torka knorrar då? Vem ska jag tro på, tro på nu då?😃
Antar att torkad svål också är OK då? Att den inte kan fastna i magen menar jag.

Ja, du får tro på vem du vill. 😉
Knorrar är mestadels brosk, inte ben. Och ja, torkad svål är inga problem. Och nej, fastna i magen är väl ganska omöjligt.
Tänkte om det blev som med oxhudsbenen.
Jaså? Men det borde väl vara kotor där som i andra svansar. Stor fan av oxsvans för eget bruk.😛