Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1226 ggr
loiiizz
9/22/15, 8:21 AM

Grönsaker

Hej allihop! Hur sjutton får ni i grönsaker så djuren äter dom? Min hund bojkottar alla grönsaker och slickar av allt och spottar sen utb allt grönt. Tips mottages!

Annons:
IngaTrnqvist
9/22/15, 9:35 AM
#1

Grönsaker är ingenting man måste ge (även om vissa ser hälsofördelar, jag själv har inte sett skillnad på min hund. En del ger som bukfylla),  jag brukar bara "tappa" lite grönsaker i hans matskål som blir över  från min mat. Nu gillar min hund förvisso det mesta i grönsaksväg.. 

Men har du testat att ge kokta grönsaker? Eller kanske mixade grönsakskuber (som i sin tur kan mixas med t.ex. färs, en äggula etc). Bär som blåbär och hallon brukar vara poppis med, min hund plockar direkt från buskarna här hemma., haha.

loiiizz
9/22/15, 1:53 PM
#2

Blåbär absolut bara älskar hon! Fryst spenat är också en höjdare men allt annat bojkottar hon nästintill haha. Får försöka mixa det och blanda ut som du skrev 👍

MaritaBo
9/24/15, 11:10 PM
#3

Grönsaker är som nämnt inte nödvändigt men en del verkar må bättre av att få lite i sin mat varje dag. (Andras erfarenheter).

Jag ger lite grönt då och då och brukar då ångkoka lätt och mixa och frysa in i klickar och tar fram som sagt då och då och det går i hundarna då om jag blandar det med köttet.

Upp till toppen
Annons: