Annons:
Etikett02-hund
Läst 1062 ggr
Anv44
7/20/15, 9:07 PM

Valp vägrar äta

Hej! Mitt första inlägg här :-) Jag har en valp på fyra månader som jag nu fått problem med maten med. När jag hämtade honom så åt han Royal Canin och jag ville så fort som möjligt gå över till färskfoder. Sagt och gjort så köpte jag MUSH starter formula efter rekomendation och plötsligt så var valpen eld och lågor så fort jag tog fram matskålen och slukade allt på nolltid. Skönt, tänkte jag då han knappt rörde maten när han åt RC. Efter ett tag gick jag över till MUSH puppy formula och den gick också hem hos honom och han åt som han skulle. Men för drygt 1,5 vecka sedan så har han slutat äta. Han blir alldeles till sig när jag kommer med skålen men så fort jag sätter ner den så luktar han bara och går sedan besviken där ifrån. Har testat VOH valpfoder också men det äter han inte heller. Även orijens spannmålsfria valpfoder vägrar han. Jag har testat att inte ge honom något på hela dagen för att se om han tillslut går med på att äta, men icke. Däremot så äter han gärna sund hundmats oxblandning som vi ger våra vuxna hundar, så det är det enda han ätit de senaste dagarna. Blandar jag ut den med VOH eller MUSH så äter han inte heller. Och däremot räknas väll inte sund hundmat som helfoder och särskilt inte till valpar…? Är lite förvirrad i barf-djungeln men vet att det ska till vitaminer & mineraler och att det bör finnas tre olika proteinkällor. Har någon något bra tips åt mig och lilla valpen? Kan jag komplettera sund hundmats oxblandning med något för att göra det komplett för en valp? Eller någon som haft liknande problem? Alla tips mottages! /Julia

Annons:
Anv44
7/20/15, 9:09 PM
#1

Kan tillägga att valpen är pigg och glad

AnneN
7/21/15, 1:25 AM
#2

Vad jag kan läsa mig till så är Sund Hundmat helfoder och enligt deras info på hemsidan så behöver man inte tillsätta något för valpar utan de får bara lite mer mat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: