Tinar du maten?
När du serverar barf/färskfoder till ditt djur, tinar du då den alltid?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det varierar- ibland ger jag henne den direkt ur frysen för att hon ska ha lite att göra lite längre. Så får jag å andra sidan räkna med att torka golv lite senare….
Oftast får hon det tinat, och då försvinner det på ett nafs.

Jag kör tinat då jag måste gegga ihop kött + lever för att ena fisen ska äta. Lite svårt med stelfruset!
Om han får färs eller ska få tillskott tinar jag det alltid, annars får han grissvans/fötter och andra ben fruset eftersom han inte är alltför glad över kletiga ben :p

Oftast helt tinat, ibland får han fryst på varma sommardagar, ibland halvfryst om jag har glömt att ta ut det i tid.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Lite fruset i mitten kan det vara, men helfryst mat äter inte mina katter.

Jag tinar alltid till illrarna. Eller nja någon enstaka varm sommardag kan dom få halv frysna K-Hjärtan som kan svalka lite.
Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Gav min kattunge helt frusna MUSH bollar och OJ vad olycklig han blev. Gick inte att äta. Han drog runt bollen över hela köksgolvet. Var tvungen att snabb tina lite i ljumet vatten så det gick att äta.
Om det är helt tinat och rumsvarmt = luktar för mycket, så äter katterna det inte…

ger min hund färskfoder. Då får han tinat förutom riktigt varma sommardagar.
Ett hem utan en hund är inget hem