Mush
Har börjat barfa lite smått men har stött på lite problem. Hon blev väldigt hård i magen av maten (ren med ben-korven) och sen läste min pojkvän om en hund som dog av benbitarna som fanns i. De skar upp tarmarna från insidan. Så jag slutade med just den maten och ger bara köttbullarna från Mush. Men när jag klämde lite på en så var det benbitar i den med. Inte lika stora dock. Vad tror ni? Är det farligt?
golf.ifokus.se
Nej.
Hunden som dog i artikeln hade blivit behandlad för förstoppning efter att den ätit både sin egna mat och en annan hunds mat (med ben), den fick efter hemresan åter igen ett ben som också var det som skar upp tarmarna.
Är du rädd för att ge ben, så tillsätt benmjöl istället.
≧◔◡◔≦

läskigt!
min hund ville inte ens smaka på mush… kanske för att hon inte är van? Hon har ätit orijen torrfoder som jag blöter upp innan servering.
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
MUSCH ren med ben innehåller mycket ben så blanda den med rent kött så blir det nog bättre med avföringen.

Mush har malda ben i korvarna, så de ska inte kunna skada tarmar. Den med ren är lite omgjord, så det är inte riktigt lika mycket ben i den längre.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter