Blodmjöl till katt på eliminationsdiet?
Hejsan allihop! Min ena katt har troligtvis foderallergi och har satts på eliminationsdiet, vilket hon är måttligt exalterad över! Hon får nu bara allergifoder från veterinären och köttprodukter från får. Jag undrar om någon har erfarenhet av blodmjöl i allergisammanhang? Jag antar att det inte funkar då det är proteinrikt men ville ändå höra med er. Jag har förövrigt letat som en tok efter djurkällan på standart blodmjöl, men inte funnit något. Om någon i övrigt har tips på var jag skulle kunna hitta fårkött i olika tappning i Malmö-Lund- Sjöbo området så vore jag mycket tacksam!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Jag gissar på att blodmjölet främst består av gris, fårblod kan nog vara svårt att få tag på.
Sätt ut en annons på alternativ, där finns det många som håller får.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Blodmjöl brukar framställas av nöt- eller grisblod så det bör du undvika, tyvärr.

Tack ska ni ha! Jag postar på Alternativ om får, brukar få napp där vad det än gäller. Tack för tipset!
Standardt blodmjöl består av torkat gris- och nötblod, tyvärr.

Tack så mycket! Jag kontaktade Standart och har fått trevliga tillmötesgående svar. De meddelade att deras blodmjöl kommer från gris. Ännu inga svar på alternativ men vi får se om det kommer. Skriver här igen i såfall, så att informationen kan komma fler till del!

#5 Du kan ju kontakta ett slakteri och höra också.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus