Annons:
Etikett02-hund
Läst 2618 ggr
HannaGeni
2013-11-22, 22:09

Grönläppad mussla och nyponpulver

Jag har en fundering om grönläppad mussla och nyponpulver. Ger man bara det till hundar som man vet har problem med leder och liknande eller kan man ge det i förebyggande syfte? Är det något speciellt man ska tänka på i så fall?

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Annons:
VildaVittra
2013-11-23, 00:53

Du kan ge i alla fall nyponpulver ändå.

Vill du inte slösa en massa pengar går hederliga vanliga nypon utmärkt, analyserna av de olika nyponsorterna skiljer sig ytterst marginellt åt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

HannaGeni
2013-11-23, 01:09

Tack för svar!

Då har jag ytterligare en sak att sätta på min odla-själv-lista, nyponbuskar :)

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

VildaVittra
2013-11-23, 01:25

#2 Sätt vresrosor istället, större och köttigare nypon. De passar utmärkt som häck.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sarah-S
2013-11-23, 08:33

Nypon innehåller mycket nyttiga antioxidanter och c-vitamin så det kan man ju ge bara för rent välbefinnande.

Grönläppad mussla skulle jag inte slösa pengar på innan jag hade en hund med ledbesvär.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Silvestris
2013-11-23, 11:43

Antiinflammatoriska preparat gör ingen nytta om det inte finns en inflammation att behandla. Man kan alltså inte förebygga tex. HD-fel genom att behandla friska djur med grönläppad mussla.

Sarah-S
2013-11-23, 22:18

Grönläppad mussla är ju inte enbart antiinflammatorisk utan hjälper ju även till för den normala ledfunktionen

http://www.xn--grnlppadmussla-8hb9z.se/

Grönläppad mussla bidrar med näringsämnen från havet, samma som organismer behöver för att bygga upp brosk, bindväv, hud och ledvätska. Den är också är känd för sin höga halt avaminosocker och glukosamin som visat sig ha en mycket bra verkan vid ledsjukdomar. De här glukosaminoglykanerna är vattenlösliga, och upptas genast av tarmen. Sedan förs de med hjälp av blodet ut i ledvätskan och brosket. Musslan innehåller också, förutom den unika fettsyran ETA, de omättade fettsyrorna omega-3 och omega-6 med inflammationssänkande egenskaper.

Kondroitin kan bidra till att förebygga nedbrytning av ledbrosk, och denna beståndsdel är helt naturlig i extraktet från musslan.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
Upp till toppen
Annons: