Annons:
Etikett03-katt
Läst 1430 ggr
SuperLimm
11/22/13, 10:41 AM

Blir det tillräckligt varierat?

Hej!

Jag BARFade mina katter ett år ungefär, men blev tvungen att gå över till blötmat för att jag saknar självdiciplinen att ta hand om allt kött direkt när jag köpt det och inte låta det ligga i kylen tills det blir dåligt.
Jag tänkte göra ett nytt försök då katterna aldrig mått så bra som de gjorde när de åt kött osv.

Funderar då på om det skulle gå bra att jag ger kyckling på morgonen och sen varierar det dom får på kvällen? Blir det tillräckligt varierat då?

Det är svårt att få tag i kött som är billigt och inte är kyckling och fläsk. Därför tänkte jag att jag kan ge hjärta och lever från andra djur men ibland, när jag får tag på annat, ge annat kött än kyckling också. Alltså kyckling på morgonen men aldrig något från kyckling på kvällen (möjligtvis att det blir kycklinglever eftersom dom äter bättre av det än annan lever). Vad tror ni?

Mvh Linn

Annons:
VildaVittra
11/22/13, 11:00 AM
#1

Strömming är ju lätt att få tag på och styckesfrysa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SuperLimm
11/22/13, 11:08 AM
#2

Mjo det är det ju men jag vill inte ge för mycket fisk för ofta, någon gång ibland som godis går bra men inte varje vecka :)

Mvh Linn

Silvestris
11/22/13, 11:44 AM
#3

Det borde gå att få att funka.

SuperLimm
11/22/13, 1:01 PM
#4

#3 Hur märker jag om det inte fungerar? Något speciellt man ska kolla efter?

Hur ska jag räkna ut hur mycket benmjöl jag behöver tillsätta till kvällsmålen om dom får kyckling med ben på morgonen då? Matte är inte min starka sida direkt. Det kanske är enklare att kolla deras bajs hur fast det är? :)

Jag har för mig om att tex en kycklingvinge täcker kvällens behov av ben också så då borde man kanske kunna utgå ifrån det och se hur mycket ben kycklingen dom får innehåller? Alltså om det innehåller mindre ben än en kycklingvinge kan jag tillsätta lite benmjöl på kvällen och tvärt om..

Mvh Linn

Silvestris
11/22/13, 1:11 PM
#5

Får de kycklingben en gång per dag behöver de inte mer kalcium. Största risken med en stor andel kyckling är järnbrist så håll koll på slemhinnornas färg. Blir de bleka behövs mer rött kött.

SuperLimm
11/22/13, 5:23 PM
#6

okej, nötkött går att hitta billigare ibland iaf så det blir nog bra :) Tack för hjälpen!

Mvh Linn

Annons:
Upp till toppen
Annons: