Annons:
Etikett05-övriga-djur
Läst 3703 ggr
VildaVittra
11/20/13, 1:40 PM

Barfa kaniner

Jag vill börja barfa mina kaniner och undrar om någon vet några bra sidor eller liknande med bra information om vad jag kan odla själv och som passar att ge? 

Tyvärr har jag en ras som inte bara klarar sig på hö och grenar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
11/20/13, 1:50 PM
#1

på kanin i fokus var det nån som tipsade om en kvinna som sålde egengjort pellets gjort på örter m.m.

Jag har ingen aning om vem det var men du kanske kan fråga där. (jag tänker att du kan ju härma det kanske)

Annars så får du helt enkelt skaffa gottisar 😉

l'm back

VildaVittra
11/20/13, 2:04 PM
#2

#1 Avlar du fram mörkorangea gottisar åt mig då? 😎

Jag har i alla fall sått lite havre i köket, ska sätta lite vete också. Det blir nog svårt att ge allt färskt, men lite i alla fall även vintertid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/20/13, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 nog för torkat räknas väl som rått bara det inte är torkat för varmt (i alla fall inom rawfood)

Vi fick faktiskt en mörkt orangeaktig hane i B kullen men han är såld

l'm back

Silvestris
11/20/13, 3:23 PM
#4

Kaniner är inte mitt område, men jag hittade denna sida som kanske kan ge några idéer.

VildaVittra
11/20/13, 3:53 PM
#5

#4 Tack1

Själv har jag hittat det här forumet och ska försöka plöja igenom trådarna. Enda problemet hittills är att vi inte odlar sockerrör här i Sverige och så. 😛

http://rabbittalk.com/natural-feeding-for-rabbits-f11.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/20/13, 4:05 PM
#6

#5 oj sockerrör, det lät inte naturligt. Det närmaste vi har i Sverige är väl sockerfoderbetor

l'm back

Annons:
VildaVittra
11/20/13, 4:22 PM
#7

#6 Helt Off opic, men jag har faktiskt försökt hitta utsäde till det utan resultat. 

Angående sockerrören så har de ju ett lite annat klimat än vi har. Det är säkert inte värre än det vi ger våra kaniner.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/20/13, 4:26 PM
#8

#7 jag tänkte blan annat på tänderna

ang ditt off topic, är du med i sesam, där är jag ganska säker på att dom har det.

l'm back

VildaVittra
11/20/13, 4:36 PM
#9

Fast hur mycket socker är det i dom i jämförelse med pellets som innehåller melass eller liknande?

Ahh, smart! Ska kolla om sesam har och i så fall gå med där.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/20/13, 4:41 PM
#10

#9 tja det vet jag inte då jag vägrar ge kaniner pellets 😃

Jag tror inte du kan kolla men jag kan kolla (jag är ju medlem) men hursom måste du vara medlem då det finns massa andra gamla sorter man kan få frön till som man kan lära sig fröodla från.

l'm back

tlover
11/20/13, 4:48 PM
#11

#9 det närmaste jag hittade var sockerrot Sium Sisarum och Gul Daneo (dansk foderbeta) från 2013 katalogen men det varierar ju lite från år till år.

Testa annars att efterlysa det från div passande forum

l'm back

VildaVittra
11/20/13, 5:10 PM
#12

#11 Jag har gjort det tyvärr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: