Nyfiken på BARF
Jag har nu i dagarna läst lite om BARF, väldigt intressant! Jag har börjat med VoH nu och tänkte därför fråga lite ang BARF också.
Kan man ge vad för rått kött som helst? Eller vad ska man ge? Jag tänker mer om jag tex står och filéar en fläskfile, oxfile, kycklingbröst, kan jag då ge "resterna" direkt till min hund? Som extra till maten då såklart. Hade ju varit jättebra för då slipper man slänga så mycket mat och vovven får lite gott också. Vill tillägga att jag är ganska generös när jag filear ;) Kan jag ta lite av köttfärsen innan jag steker och ge till honom?
Känns som ett bra och nyttigt sätt att fodra hundarna på :) Sedan tänkte jag på det här med ben.. Om jag vill ge kycklingvingar, vilka ska jag då köpa?

Absolut! Bara hunden får i sig de näringsämnen som den behöver så går det utmärkt. Vet inte om du kan ersätta en hel måltid dock med bara kött. Någon som är mer insatt i hundar kan säkert svara på det. Jag är bara insatt i BARF för katter så vet inte hur noga det är för hundar med lever, hjärta osv.

Självklart kan du ge puts till din hund från alla köttslag
Man brukar dock säga att inte mer än 10% av det dagliga intaget ska vara obalanserat.
Kycklingvingar köper jag färska från Kronfågel, finns i matvaruaffären.
Om du har en stor hund kan det vara dumt att ge just kycklingvingar eftersom det är lätt att svälja dem hela. Ge då istället tex broskben
I'm only responsible for what I say, not for what you understand