Annons:
Etikett02-hund
Läst 1922 ggr
HannaGeni
11/13/13, 2:15 AM

Istället för lever?

Jag ger mina 5 hundar vom og hundemat med lax och har börjat barfa lite smått (målet är att barfa fullt ut men det är en hel de som jag måste lära mig innan jag vågar ta det steget).

Jag har upptäckt att min border collie inte klarar av att äta lever (hon blir superdålig i magen), jag har ju förstått att det är väldigt viktigt att de får i sig lever men finns det något annat jag kan ge istället? Nu får hon ju i sig allt hon behöver i färskfodret men så småningom vill jag ju barfa istället. Hon fick kalvlever om det har någon betydelse.

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Annons:
vallhund
11/13/13, 5:46 PM
#1

Testat kycklinglever?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Katti
11/13/13, 5:58 PM
#2

Lever är väldigt lösande och visa hundar (och säkert andra djur!) är känsligare än andra och kan få rejäl diarré. Prova att ge lite lever varje eller varannan dag istället för ett helt mål någon gång i veckan. Jag ger alltid lever ihop med ben, som ju är stoppande. Lammlever är en favorit här. Gott tycker hundarna och eftersom den är extra vitaminrik behövs det mindre mängd av den!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

HannaGeni
11/13/13, 11:21 PM
#3

Kycklinglever har jag inte testat men jag har en i frysen, ska plocka fram den och prova.

Smart att ge lever samma dag som ben! Ja jag ger bara små portioner med lever skurna i små, små bitar ihopblandat med annat kött för annars ligger levern kvar i 4 av 5 matskålar när hundarna ätit färdigt..

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Upp till toppen
Annons: