Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 2617 ggr
Sarah-S
11/7/13, 10:47 AM

VoH Valp för mycket fett?

Vår valp på 13v äter VoH Valp och min dv.pinscher på 3 år äter Mush BARF Vaisto

Jag har tänkt på om det skulle fungera att ge även den vuxna hunden Valp eftersom det skulle underlätta hanteringen av mat
Min fundering är dock om det kanske är för mycket fett i Valp? Jag har sett att hon innan reagerat med lite magsmärta när jag serverat nötmärgben som rekreation (undviker det nu)

Jag är lite orolig för pankreatit..

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
Katti
11/8/13, 8:41 AM
#1

Jag har inte förstått varför de har en korv som kallas för valpfoder. Valpar äter inte annan mat än vuxna hundar i naturen (annat än att de i början får halvsmält mat av de vuxna hundarna, men det är ju samma innehåll som det de vuxna äter). Tycker du kan blanda mellan sorterna till både valpen och den vuxna! Fett är ingen fara, det kan du lugnt ge även den vuxna, pankreatit orsakas inte av fett!

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=873

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Sarah-S
11/8/13, 2:46 PM
#2

Tack för länken
Dock är det så att hundar kan drabbas av pankreatit vid fettrik mat och därav min frågeställning

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Katti
11/8/13, 10:50 PM
#3

#2 Enligt vem? Jag tror faktiskt inte att det är annorlunda för hundar än för människor vad gäller den saken.

En länk till, som gäller hund. http://husdjuromsorg.blogkri.com/orsaker-till-pankreatit-hos-hundar.html En massa orsaker till pankreatit står uppräknade, dock inte fettrik kost (däremot fetma, och där nämns fettrik kost som en tänkbar anledning till fetman, dock inte att fettrik kost i lämplig mängd skulle orsaka sjukdomen).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

vallhund
11/9/13, 3:51 AM
#4

Hundars optimala energikälla är fett, de behöver inte äta några kolhydrater, hur det är med människor låter jag vara osagt. Har aldrig läst om hundar som fått pancreatit av att äta för mycket fett, eller jo jag har läst om det, men aldrig i några veterinärmedicinska rapporter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Heffipeffi
11/10/13, 1:28 PM
#5

Om jag inte minns fel så innehpler deras valpfoder mindre fett än vuxenfodren.

Ronja&Ila
11/11/13, 1:33 PM
#6

Voh valpfoder innehåller mindre fett, många äldre hundar som äter deras foder. Är du osäker så gå in och fråga på deras fb grupp!:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: