Annons:
Etikett02-hund
Läst 2409 ggr
Anonym
Anonym
11/4/13, 12:34 AM

Torr hud

Min hund har blivit lite torr i huden på ryggslutet/rumpan/svansroten. Vad tror ni det kan bero på och vad kan jag göra åt det?

Han äter nu bara BARF och i det sista har han ätit av kyckling, älg, nöt, lax och gris.

Annons:
Sugar Mist
11/4/13, 12:35 AM
#1

Testa att ge äggula några dagar i veckan.

-

Anonym
Anonym
11/4/13, 1:11 AM
#2

#1 Varför? Vad är det som gör huden mindre torr av det?

vallhund
11/4/13, 11:03 AM
#3

Äggula är bra för pälsen, olja inifrån, typ laxolja är bra för torr hud o torra trampdynor.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
11/4/13, 11:35 AM
#4

Han har inte torr hud i övrigt och inte torra trampdynor. Utan det är en "fläck" just på rumpan/svansroten som är torr.

Får prova lite äggula då. När jag gett det tidigare har han inte ätit, men kanske kan blanda ut med något.

Katti
11/5/13, 1:14 AM
#5

Hundar har en körtel en bit ut på svansen, violkörteln. Det kan inte ha med den att göra?

http://www3.shellkonto.se/lollo/hundlivartiklar/violkorteln.pdf

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anonym
Anonym
11/5/13, 1:33 PM
#6

#5 Ja du det skulle det kunna vara. Jag har änna funderat på om det kan vara någon körtel som sitter där och spökar. Men är inte säker. Man hudproblemen är som värst på den biten av svansen, och sedan sträcker det sig upp på rumpan en liten bit. Men det som är på rumpan är liksom runt svansen, så det sträcker sig inte ifrån svansen. 

Huden är liksom torr och pälsen börjar bilda små pänslar. Hade han varit häst så hade jag börjat fundera på om det är regnskållor som är på G. 

#5 Vad gör man åt det? Måste jag åka till veterinär med honom?

Annons:
Upp till toppen
Annons: