Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2510 ggr
CelsiusT
2013-10-16 18:21

Lite godsaker från CG idag

City gross:

Grisknorrar 19.95/kg (vad räknar jag det som? Räknas det som kött med brosk/ben eller bara som brosk?)
Revben 25:-/kg
Hel lax 69:-/kg (massa mat till mig och av renset blir det en hel del goda bitar till hunden ;P Han blev helt galen. Förresten, är det något jag ska undvika att ge till hunden av renset?)

Sen har dom ju massa annat som hjärta (både ox och gris), lever, njurar osv till bra priser, tror nog allt var under 30:-/kg. Mitt färskfoder kostar ju ca 28:-/kg (finns för 25:-/kg också men omvägen att köra till den affären gör att bensinkostnaden jämnar ut priset om man ändå bara köper en kartong) så vi resonerar som så att allt som är billigare än det är toppen. Varför har inte alla dom andra butikerna såhär kul utbud?

Det är så roligt med City gross, massa roliga bitar att ge till hunden till riktigt bra priser ;P Man blir som ett litet barn som kommer in i leksaksaffären. Är jag löjlig? Eller är det fler som älskar denna butik och som tycker det är riktigt kul att shoppa hundmat?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Sugar Mist
2013-10-16 18:31
#1

Jag är också sådan hihi, varje gång vi sätter foten där rusar jag till kyldisken och plockar på mig "hundmat" och ber mamma som alltid säger nej hahah

-

CelsiusT
2013-10-16 21:45
#2

Glömde grisfötterna för 23.95/kg ;P

Jo men det är kul att köpa hundmat när man kan plocka bland massa olika varor och man ser framför sig hur glad hunden blir när man ställer fram maten. Men idag var jag lite besviken, fick inte köpa så mkt som jag ville för sambon. Han ansåg att det var onödigt att köpa nöt-delar när vi ändå ska slakta på måndag, får väl hålla med såklart, men det är ju så kul att köpa när det ser så fint ut på hyllorna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Tessera
2013-10-17 08:29
#3

CityGross har ettt stort utbud av 'udda' saker i och med att de styckar hela slaktkroppar slälva. De flesta andra affärer bara grovstyckar.

Och jag brukar ringa köttansvarig på CityGross ett par dagar innan och beställa, så lägger de undan åt mig. Bra service, eftersom jag oftast kommer på kvällar/helger och det kan vara lite utplockat ibland, och katterna blir ledsna om de inte får sina broskben och sitt hjärta.

CelsiusT
2013-10-17 19:55
#4

Men det är inte någon som har koll på hur man ska räkna grisknorrarna och om det är något som jag bör undvika att ge av lax-renset?

Medarbetare på westernridning.ifokus

VildaVittra
2013-10-18 16:07
#5

Grisknorrar är mest fett och brosk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Katti
2013-10-18 16:58
#6

Det måste väl vara ben? Är attans svårt att få av de där knorrarna… Och svansen är ju en förlängning av ryggraden.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
CelsiusT
2013-10-18 22:51
#7

Ja svansen är ju en förlängning av ryggraden och jag känner ju att det är hårt där det är avskuret. Men gissar ju på att det blir mer och mer broskigt ju längre ut det kommer. Dock är det väl så att även brosk innehåller en hel del av det nyttiga som ben innehåller, fast inte lika mycket? Har för mig jag läst om det.

Och fett… hmm, ser inte så mycket fett på dom. Mest hud med lite rött kött innanför. Men gris är ju alltid lite fetare, så nog är det väl en hel del fett även i knorren.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Katti
2013-10-19 00:08
#8

CGs knorrar har ju oftast en rejäl bit av rumpan med sig, där är det mest fett! Själva svansen är det inte mycket fett på.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

CelsiusT
2013-10-19 09:40
#9

#8 Njae, det var inte så mkt rumpa med. Det är ca 2-4cm brett där det är avskuret. Mest ben och lite kött runt. Kunde faktisk itne se så värst mycket fett. Ska bli spännande att ge honom och se vad han tycker om det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mischa
2013-10-19 18:42
#10

Jag är också toklöjlig.

Trycker ansiktet nära inpå glaset och lämnar spår längs med hela köttdisken😉

Och vad besviken man bli de stunder när man ser prislappen men inget på hyllan.

≧◔◡◔≦

CelsiusT
2013-10-19 20:02
#11

#10 Visst blir man, men på CG kan man ju säga till, ofta har dom möjlighet att fixa biten till en om det är något särskilt man vill ha.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Sugar Mist
2013-10-19 20:05
#12

Jag köpte knorrar idag, de är "bara" ben. Jag tog i 1 och en halv knorr till min hund som benkälla idag, vilket funkade bra, knastrade härligt ;)

-

Upp till toppen
Annons: