Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2461 ggr
jollycox
2013-07-13 14:37

Hur gör ni?

Jag barfar mina katter och fryser in portionsbitar av varje köttdel, hjärta för sig, vanligt kött för sig, lever för sig. Sen har jag ett schema vad dom ska ha varje dag. När något börjar ta slut behöver jag bara köpa det och stycka upp i portionsbitar. Jag tycker det är bra så dom får tugga köttbitar.

Hur gör ni?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Fenix_Chicci
2013-07-13 20:40
#1

Jag gör liknande. Har en påse med leverbitar (och hjärta och njure) i som varje bit är på hur mycket hon ska ha per dag. Sen har jag olika påsar med olika köttslag i dagsgivor och likadant med ben. Så när jag ska ta upp mat så behöver jag bara välja en påse ben, en påse kött och en bit lever + en bit hjärta eller njure. 

Sen skriver jag upp varje dag vad hon får och kollar på vilket köttslag hon inte fått på några dagar så tar jag upp det till nästa dag.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Lusthan
2013-07-15 15:58
#2

När jag barfar alla katter så blandar jag allt i olika påsar och sedan ger jag dem en påse var. Då är allt blandat från början. 

Nu barfar jag bara den ena katten helt då jag försöker allergitesta henne lite. Då gör jag som ni och har olika saker i olika påsar.

jollycox
2013-07-15 18:57
#3

#2 När du barfar alla, maler du och rör ihop alla ingredienser då?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lusthan
2013-07-15 19:49
#4

#3 jag skär upp det i små bitar. Ibland har jag lite färs i också och toppar med äggula.

Tessera
2013-07-16 08:26
#5

Jag gör röror - är bekväm och använder Emmzos kattkorv eftersom mina lurvetussar inte knaprar ben. Levern finfördelas eftersom annars kommer Lord att peta i sig den från båda skålarna först. Muskelkött och (mestadels) hjärta är i bitar. Varje sats (1,6 kilo…elller 3,2 då jag oftast gör dubbelt av varje smak) är ju balanserad men jag fryser ju in det i burkar (från Biltema) och varje burk är säkerligen inte balanserad.

jollycox
2013-08-21 21:37
#6

Putt

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Silvestris
2013-08-22 08:33
#7

Jag förpackar kött för sig och köttben för sig. Sedan brukar jag göra blandningar av inälvsmat och kött. Sedan får de en måltid kött, en "inälvsmat" och en köttben varje dag.

[Aquelegia]
2013-08-23 01:02
#8

Jag förpackar allt ungefärligt efter procentsatsen och fördelar över en månads dagsransoner. Vissa påsar blir endast lever som organ, vissa blandat och vissa bara hjärta. Ben och kött får de fördelat så det blir olika köttsorter varierat i påsarna.
Steget längre är nog att som du TS fördela i olika dagar beror på hur bra det går med benen framöver. Kanske de lär sig tugga igenom en hel kycklingvinge och jag då kan styckfrysa sådana.

[Bolten]
2013-09-15 03:13
#9

jag fryser in allt i olika förpackningar och sedan tar jag lite från olika till varje måltid, har inget schema :)

Upp till toppen
Annons: