Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1631 ggr
CelsiusT
2013-09-12 09:55

Hur serverar ni?

I vilken form serverar ni maten? Så hela köttbitar/ben med kött på som möjligt? Eller skär ni ner det i mindre bitar? Eller kanske ni mal ner allt till typ färs?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
CelsiusT
2013-09-12 10:01
#1

Jag har först fått skära ner i mindre bitar, han ville inte alls äta det när jag gav honom ett helt kycklinglår. Så fick skära ner köttet i väldigt små bitar och dela upp så benen serverades var för sig. Så gav jag honom fläsk och då skar jag ner i större bitar och där var även en led med, men det verkade smaka bättre så då glufsade han i sig allt och låg sedan länge med leden och rensade och knaprade, perfekt berikning.

Min tanke är att ge så hela bitar som möjligt, så han får något att jobba med. Så länge han gnager och äter och inte bara sväljer helt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Silvestris
2013-09-12 11:27
#2

Varierat. Hela köttben, köttbitar och färs.

jollycox
2013-09-12 14:15
#3

Barfar katter. Jag maler numera köttet till färs. Tidigare fick dom bitar. Kycklingvingarna är hela.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

silverorm
2013-09-12 20:05
#4

Första portionen blir tex mald vom, mald nöt, lever i små bitar, ibland varierar jag med malda kycklingvingar eller kalkon eller ren med ben (malt). Blandar gärna friskt (däri hamnar även GG Ben o brosk tillskott för min tik). Andra portionen blir det hela bitar av tex kycklingklubba, kalkonben/vinge/skrov, tjocka revbensspjäll knäckta eller som just nu lammgrytbitar hela.

wesdi
2013-09-13 14:50
#5

Varierat - helt beroende på vad jag serverar och vad jag får tag på.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Tessera
2013-09-14 13:18
#6

Här varierar det. Mina katter äter inte ben så bendelen består av malda kycklinghalsar. Jag gör röror som innehåller både malet och kött i bitar - griskött

måste

vara i bitar och hjärta i små pyttebitar eller malet…

Därutöver får de broskben (Lords favorit) eller nötköttsbitar (Minous favorit) för tandmotion och för att de tycker det är gott.

Annons:
Upp till toppen
Annons: