Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2364 ggr
kattvalp2
8/10/13, 3:11 PM

Kurser i näringslära

Hej, är det någon som vet om det finns några kurser eller liknande i näringslära för hundar och katter? Jag skulle gärna lära mig mer rent professionellt om färskfoder och barf. Jag har varit med på kurs med vom och hundemat men jag vill lära mig mer och gärna en längre kurs såatt man verkligen har tid att ta åt sig allt 

Vore tacksam för svar!

Annons:
Mullemu
8/11/13, 9:06 AM
#1

Ingen aning. Finns det så skulle jag också vara intresserad.

Jag har en kortare utbildning på 11 dagar i kostrådgivning (för människor) sedan tidigare och den har jag nytta av till viss del. Dock funkar ju katter och hundars system inte exakt likadant som människors så allt är inte applicerbart. Dessutom så kommer det nya forskningsrön lite då och då så det gäller att hänga med i utvecklingen. 😉

Silvestris
8/11/13, 10:54 AM
#2

Jag planerar att dra igång en kurs, om det blir online eller IRL har jag inte bestämt än. Kom gärna med förslag om vad ni skulle önska av en sådan kurs. Jag tänker mig kanske initialt 3-4 kurstillfällen.

[idaskoog]
8/12/13, 9:17 AM
#3

Jag skulle vara otroligt intresserad om det var online. Då är det nog fler som skulle ha möjlighet att vara med. Jag ger barf till både mina hundar och katter så det skulle kännas skönt att gå en ordentlig kurs som verkligen är "professionell" eller vad man kallar det :) alltså av någon som vet vad den talar om ; p

Mullemu
8/12/13, 10:03 AM
#4

#2

1. Grundläggande fysiologi så att man får lära sig hur kattens och hundens system fungerar.

2. Näringslära dvs vad är kolhydrater, proteiner osv.

3. Vad händer med näringsämnena när det kommer in i kroppen och hur bryts de ner och tas upp i systemet.

4. Intoleranser, allergier, vad händer vid underskott alt överdosering av diverse ämnen.

Det var väl vad jag kom på just nu. Naturligtvis ska informationen vara så fakta- och forskningsbaserad som möjligt men det tror jag inte att du kommer ha något problem med. 🙂

Niiinah92
8/14/13, 10:35 PM
#5

#2 Åh blir det en onlinekurs är jag definitivt intresserad

Upp till toppen
Annons: