Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 1637 ggr
[Elinors]
7/28/13, 9:10 AM

[K] Kycklingvinge, kattunge

Kan jag ge kycklingvinge till 6veckor gamla kattungar? Eller kan benet vara skadligt för dem? Eller är det så att de kanske inte ens kan tugga det?

Annons:
Mullemu
7/28/13, 10:04 AM
#1

Det kan kanske vara svårtuggat när de är så små. Äter de kött annars? Jag hade nog börjat med något mer lättuggat som t ex färs till så små kissar.

Min katt var 15 veckor när jag fick hem honom så han var ju äldre än dina småttingar och jag fick banka sönder vingarna med hammare och dela i mindre bitar i början för annars fixade han inte att äta dom.

[Elinors]
7/28/13, 10:10 AM
#2

De äter mjau kattmat och (lite) torrfoder + mamma katts mjölk. Tror inte att de nya ägarna kommer BARF:a dem men jag har tänkt börja BARF:a mina katter. Tänka om jag därför kunde ge dem lite samtidigt som jag introducerar den nya kosten för mina katter :) Men kanske köper lite färs till dem då.

En annan fråga:
Jag har alltid hört att nötfärs går att ge katter/hundar men inte fläskfärs/blandfärs. Stämmer detta eller är det en myt som alla andra myter (t. ex de 4 F:en)? Har för mig att fläskfärs inte skulle ges eftersom katterna då lättare får mask i magen.

Mullemu
7/28/13, 10:17 AM
#3

Det går bra att ge fläskkött men se till att köpa svenskt för då är risken för trikiner nästan obefintlig.

[Elinors]
7/28/13, 10:35 AM
#4

#3 Okej, svenskt kött it is! Tack för svar :)

Upp till toppen
Annons: