Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2874 ggr
FaileD
2013-07-01 16:01

Vill ha hjälp att börja barfa

Jag skulle vilja ha kontakt med någon som kan hjälpa mig "privat" hur jag ska börja och hur jag ska dela upp allt  samt hur mycket av varje. 

Någon som kan tänkas vilja hjälpa mig.

PMa om du kan

Annons:
Silverkorpen
2013-07-04 15:42
#1

Här finns bra youtube-skola för BARF: http://youtu.be/xsUuZLI6Qis

FaileD
2013-07-04 22:05
#2

Hur ska man veta hur ofta man ska ge en viss kött och ben för att inte ge för mycker och lite av allt 

Hur är de med grönsaker? Ska man ge de också?

Silverkorpen
2013-07-04 22:37
#3

Fortsätt titta på BARF-skolan, den går igenom mycket. Annars finns det bra saker att läsa här inne.

FaileD
2013-07-04 22:59
#4

Jag har sätt hela youtube men får bara veta hur man ska beskära allt kött i bitar :/

Vad jag uppfattade

FaileD
2013-07-05 02:54
#5

Jag tänkte börja med kött från Kyckling och nöt

Funkar de att köpa: 

Kyckling: Vingar, hjärta, lever, mage

Nöt: kött med ben, hjärta, lever

Är de något mer som behövs just av nöt och kyckling? Vill helst att de går att få tag på ica, maxi och willys

FaileD
2013-07-05 20:11
#6

Va och handlade kycklinghjärta, högrev utan ben från nöt och grytbitar från gris. Hittade inget annat och mamma stod bredvid och tjatade om att ja inte får ge MIN, fd familjens hund ben från F ben. Jag sa att de är bara tillagade ben som splittras.

Men jag känner mig mamma och håll håller sin ord så de går inte att kämpa emot och inte heller visa info. (för hon sa även om de står någonstans får du inte ge de till våran hund) F* F*n vad arg jag blev inom mig och besviken. 

Jag vill ju barfa. Men förhoppningsvis kommer jag inte bo hemma så länge till :).  

Vad ska jag göra?

Annons:
Gosis12
2013-07-06 13:48
#7

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

FaileD
2013-07-06 14:05
#8

Tack :)

vallhund
2013-07-06 21:25
#9

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

FaileD
2013-07-08 00:40
#10

Skulle man kunna köra med enbart ben från kycklingvingar då dem nog är dem minsta benen då jag har fått förbud att ge ben men jag skulle nog kunna ge små ben. De är fd familjens men nu är de min och jag vet ju att de inte är farligt så länge benen är råa, men iaf. Kan inte heller bevisa på något sätt att de är ofarligt så ja får helt enkelt be små ben och ge mat när min hund kan äta när när de gör något annat eller något. 

Visst risken finns att jag får skäll om de upptäcker de men hmm jag vill verkligen barfa, Jag är vuxen men bara för att jag är yngst så lyssnar dem inte på mig. 

Men sen har jag inte hittat något hjärta och lever varken från gris eller nöt

Så jag kom på kanske en lösning

Ben: Kycklingvingar
Hjärta: kyckling
Lever: kyckling
Vanligt kött: nöt och gris
Ägggula

Om jag lyckas hitta då och då hjärta eller/och lever från gris och nöt att jag kan ge de.

Skulle de kunna funka?

vallhund
2013-07-08 10:40
#11

Du behöver även ge inälvsmat o fisk. Samt ev tillskott av mineraler, spårämnen o vitaminer, samt ev fett/oljor.

I Gtb har Jipotimas en återförsäljare: http://www.hundmatbilen.se/

I affärer som ägs av nysvenskar o/e i stadsdelar med mycket invandrare kan man ofta hitta massvis med bra lammdetaljer till ett bra pris.

Menyförslag: http://www.jipotimas.se/zencart/pdf/Individmat_vuxen.pdf

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

FaileD
2013-07-08 13:49
#12

Jag skrev att ja skulle ge kycklinghjärta och kycklinglever kycklingvingar och vanligt kött från nöt och gris

FaileD
2013-07-10 20:34
#13

finns de någonstans på sidan där de står hur många procent dem ska ha av varje grej?

Annons:
vallhund
2013-07-10 21:32
#14

#13 Du kan ju börja med att läsa igenom alla artiklar etc som du fått länkat till i denna o dina andra trådar här.

Medan du läser på så kan du ge ett bra färskfoder, återkom sedan med specifika frågor kring saker du inte förstår.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Heffipeffi
2013-07-11 14:02
#15

Vilket djurslag är det du ska barfa? Hittar inte det i din text.

FaileD
2013-07-11 17:13
#16

Hund

Upp till toppen
Annons: