Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1585 ggr
[zippo92]
2013-07-08 20:12

Ny med BARF

Började med 3 veckor sen med färskfoder (VoH) till mina hundar, och har nu börjat introducera ben till dem…De har än så länge bara fått märgben en gång i veckan, och jag har inte märkt något krångel med magarna så jag tänkte börja ge lite andra sorter. Dock är jag lite osäker…Har alltid varit uppvuxen med att ben av fågel är farligt att ge…Detta stämmer alltså inte? Är det ett missförstånd med att kokta ben är farligt att ge men att man kan ge rått? Så det är säkert för mig att ge ben av kyckling till dem att knapra på? Isåfall, vingar,hals,vingar eller allt? *osäker* :)

Hur är det med grisfötter? Hittade 2 st längst ner i frysen från förra höstens slakt, kan man ge det? Isåfall ska "naglarna" av?

Har börjat tycka det är jättekul att handla hem nya ben till hundarna, och se hur överlyckliga de blir när man kommer hem med något nytt och gott…Ge gärna tips på vad jag kan ge dom mer! (en valp på 3 kg, och en 6åring på 15 ifall det har nån betydelse)

Annons:
NatasjaHemby
2013-07-09 10:00
#1

Kul att du börjat BARFa!

Råa ben kan du alltid ge, så länge de inte är så små att hunden försöker svälja dem hela. Tillagade ben däremot riskerar att flisa sig och sticka hål på strupe, magsäck eller tarmar. Det gäller inte bara fågel, men eftersom tillagad mat inte är BARF så är ju detta inte något problem.

SE*Simbelmynes

vallhund
2013-07-09 19:17
#2

Grisfötter är en delikatess påstår mina hundar, här klipps ingenting bort, vare sig på gris eller fågelfötter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: