Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1896 ggr
Ians
2013-07-01, 13:19

En liten fråga

Om jag har förstått rätt så ger man allt kött rått när man BARFar

Då dyker det upp människor med åsikter….man Måste koka, steka köttet innan annars kan de få sjukdomar etc etc

Jag ger min hund, köttfärs från ko med kokt ris o en äggula o lite vitaminer för att vara på den säkra sidan en gång/dag , kycklingvingar råa, lammben råa, märgben råa. fryst blodpudding emellanåt, lite matrester med grönsaker etc när det finns det.

Men som sagt så har folk Varnat mig strängerligen för att ge rått kött!

Är ny inom detta och gick över till "rå kost för hund" när hon dissade allt som vi släpade hem i påsar, första målet gick bra sedan slängde hon ut allt på golvet o det mesta hamnade i dammsugaren! Dyrt torrfoder till dammsugaren mao 😉 så även om Barf är lite dyrare mot torrfoder etc,så förväntar jag mig att ändå spara pengar på detta och få en mätt o nöjd hund! Med tanke på alla säckar/påsar vi köpt o slängt!

Annons:
Silvestris
2013-07-01, 16:51

Ja, BARF innebär att man ger maten rå. Biologiskt artanpassad rå föda. Folk i allmänhet är rätt dåligt pålästa på både livsmedelshygien och på hur hundar och katter fungerar. Det kött vi köper i butikerna är ju definitivt mer hygieniskt än sorkarna både hundar och katter sätter i sig i det fria. Ändå ses det som helt naturligt och ofarligt att de käkar sorkar, men inte kött.

Ians
2013-07-01, 18:23

Tycker de äter all möjlig skit ute, ju äckligare för oss ju mer smaskigt för vovven, och vilda hundar kokar inte sin mat. men folk har för sig så mycket!

Sugar Mist
2013-07-03, 04:56

#2 Jag tycker inte det är äckligare med rått kött, jag tycker det mer är fascinerande att skära upp slamsor av en "hel" kanin och se hur allt ligger i kroppen, och huden uppskattar ju det :)

-

Ians
2013-07-04, 01:03

#3 Det blev nog lite fel. Jag tycker inte att rått kött är äckligt. Dock äter hundar all möjlig skit ute o blir sällan sjuka av det, så att äta rått kött borde ju logiskt vara ok eftersom vilda djur inte kokar sin mat. Så menade jag ;) Vi kör på med det råa och både hund och katt äter med god aptit. Det blev svårt att hålla katten från vovvens skål. Denna omgången blev det välkokt ris o korn blandat med lever, tunga o nötfärs. Tyvärr hittade jag inga kyckling vingar i affären denna gången. Så hunden får ett litet kyckling ben till frukost varje dag och lite av det andra till kvällsmat. Magen sköter sig som den skall o hon äter med god aptit det hon får.

Upp till toppen
Annons: