Solskenshistoria om katt med astma
Vår 1 1/2 år gamla ragdoll har haft astma sedan han kom till oss som kattunge, med astmaattacker varje vecka. Han fick kortisonsprutor men inte ens de fungerade. Jag läste på om relationen mellan föda och allergier och astma hos katter och frågade veterinären om vi kunde göra födoämnestest för att se om han är allergisk mot något, men veterinären ville inte göra det och påstod att de inte har någonting med varann att göra. Jag beslöt mig för att testa på egen hand med att köra uteslutningsmetoden och ge enbart rått kött och ben sedan en månad tillbaka. Och nu mår han alldeles utmärkt!!! Innan rosslade han när han andades, nu hörs ingenting. På en månad har han bara haft ett par attacker, och det när jag gett honom nötkött som inte verkar passa honom. Men jag är så glad att han mår så bra! Och jag ser verkligen fram emot minen på veterinären när vi hälsar på honom nästa gång..! :)

Vad kul att läsa! :)
Mvh Linn

Underbart…🌺
Berätta gärna hur veterinären reagerar när han fått se resultatet.🙂
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.