Annons:
Etikett03-katt
Läst 1036 ggr
Emmirein
2020-01-09 16:01

Hjälp en stackars nybörjare

Hej!

Jag funderar på att börja med BARF till mina katter men känner mig förvirrad av all information som finns att läsa.

Jag är jourhem åt tre katter för tillfället, en mamma och två ungar. Ungarna som snart fyller 6 månader ska jag adoptera och mamman ska få flytta till nytt hem.

Katterna har alltid torrfoder framme och får blötmat två gånger om dagen. I dagsläget har vi ett gastrofoder rekommenderat av veterinär för att en av de små hade problem med magen, men jag har planerat att byta det till Applaws för att de har 80% kött och väldigt lite kolhydrater.

Jag har läst olika om huruvida BARF ska vara det enda katterna äter eller om de ska ha torrfoder också, och vissa skriver att man kan kombinera BARF och mjukmat. Jag förstår att detta varierar mellan katt och ras (jag har bondkatter).

Om jag skulle ha Applaws framme som torrfoder och ge MUSH VAIPO (tills jag är insatt nog att göra egen) som mjukmat, är det bra eller missar katterna något? Eller är det för mycket? Kan jag vid sidan ge kycklingvingar ibland så att de får kämpa lite med att få av köttet? Har läst att det är bra för deras tänder. Är BARF okej för kattungar

Förlåt för mycket text men jag vill gärna lära mig vad som är bäst för dem :) Tacksam för alla svar jag kan få!

Annons:
vallhund
2020-01-09 19:35
#1

Kör på, du tänker helt rätt, o ja, kattungar kan äta BARF.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

mostermimma
2020-01-10 13:51
#2

Mush vaisto är helfoder för katter, så om du endast vill ge det till katterna fungerar det utmärkt. Dock behöver ju övergången från den gamla kosten till den nya ske långsamt och försiktigt.

Sök på forumet eller klicka runt mellan inläggen så finns massor av information. Lycka till!

Emmirein
2020-01-11 09:28
#3

Tack för era svar, känns skönt att veta att jag är på rätt väg! Ska tänka på att ta övergången sakta :)

Upp till toppen
Annons: