Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1225 ggr
One.Gibbis
2019-06-24 12:28

Fettsnåla barf alternativ/råvaror

Hej! Har velat ganska länge nu över att faktiskt börja barfa. Har en hund som har käkat Mush ända sedan jag fick honom (torrfoder hund innan), men fetthalten är tyvärr för hög för att han ska må riktigt bra av det. Av den anledningen blandar jag ut det med Bravo just nu, men helst skulle jag villa barfa honom. Han är en hund på drygt ett år (färdigvuxen) väger 7kg, god aptit men fastar ibland självmant. Har ni tips på kött man ska hålla utkik efter? Tänker spontant hjärta, lunga, och kanske lever? Kan komma över en del vilt men det kan inte lita på att det alltid finns tillgängligt, så jag vill gärna ha förslag. Hur mycket ben ger ni era hundar? Min hund får ben då och då, men han blir tyvärr väldigt hård i magen/får magknip om han äter för mycket. Funkar benmjöl lika bra? Hur nojjig måste man vara ang fosfor/kalcium balansen? Min hund äter inte så gärna grönsaker/frukt, men tycker att det vore en god idé att få i honom lite ändå pga hälsoeffekterna. Äpple äter han gärna, och groddar. Har ni andra tips som man skulle kunna göra grönsaksportioner av till en kräsen hund? :) /Tacksam för svar!

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
Silvestris
2019-08-25 14:20
#1

Lever kan du inte ge särskilt mycket av så det är ingen vidare bra mager proteinkälla. Vilt och hjärta skulle jag säga är bäst. Grishjärta är bra och brukar inte kosta så farligt mycket.

Heffipeffi
2019-12-17 03:59
#2

Emmzo har sk barfkorvar från olika djur. De är generellt fettsnåla. De har både korvar som innehåller ben och utan. Man brukar rek att hunden ska ha minst 10% ben i kosten. Att din hund blir hård i magen nät du ger ben är inte så konstigt, eftersom mush redan innehåller ben. Lever och hjärta är bra att ge. Men inte enbart. 5-10% av kosten ska va lever.

Upp till toppen
Annons: