Annons:
Etikett03-katt
Läst 1304 ggr
ElisabethB
2018-10-27 17:49

Mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag köpte ett paket med Mush någonting som var kycklinghals och mina katter älskade det. Det gör att jag börjar fundera på att gå över till Mush-bollar, men funderar på hur mycket de ska ha och hur många Mush-bollar är det i en påse? De är födda i mars/april i år och Viiru väger ca 3,5 kg och Sigge väger ca 3,9 kg. Båda är kastrerade och beter sig som katter i deras ålder gör mest. Jag kommer om jag börjar med Mush-bollar köpa de på den lokala djuraffären.. Tack på förhand!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Björksätter
2018-10-27 21:18
#1

De ska ha 3-5% av sin kroppsvikt. 3 om de har lätt att bli tjocka och 5 om de är mycket lättfödd. Du får prova dig fram lite med mängden i början. Utgå från kattens idealvikt om de är över eller under nu. Borde bli 3-4 bollar per dag.

Jojaton
2018-11-01 22:39
#2

Det är ca 32 bollar i en påse - men en av smakerna finns även som storpack, tror det är 7,5kg (har hund själv så har inte stenkoll på sorterna till katt) med bollar. Äter dom den sorten blir det mycket mer ekonomiskt att köpa storpacket :)

Johanna - Instagram

ElisabethB
2018-11-02 17:16
#3

Tusen tack för svaren! 32 bollar kan nog kanske fungera i min lilla frys.. Ska nog kolla lite närmare nästa gång jag är i djuraffären..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: