Annons:
Etikett02-hund
Läst 1921 ggr
Alex&company
2018-07-19 12:47

Hjälp! Åka bort utan barf?

Hur gör man när man åker bort och inte kan ta med sig sitt barf? Jag har försökt vänja vovven vid torrisar men jag misstänker att han får lite klåda av de han fått och det finns väldigt lite tid att vänja honom vid andra. Läste att någon tog med sig mjau kattmat men fungerar det verkligen eller är det farligt? Vi är borta ca 4-6 dagar. D:

Annons:
Dimocarpus
2018-07-20 11:40
#1

För  hundar är det nästan enklare än katter när det gäller alternativ till barf. Folk går på vandringar med sin hund i veckor och klarar sig bra. Har du kollat frystorkade hundfoder? Det är bättre än torrfoder men skillnaden är att det inte innehåller spannmål. 

Jag tror att det finns gamla trådar om det om du söker med något i stil med; hund och vandring, frystorkade hundfoder.

Här är ett favoritmärke som jag skulle rekommendera, kostsamt men det kanske är värt det: 

https://vetzoo.se/ziwipeak-dog-air-dried-venison?gclid=CjwKCAjwkMbaBRBAEiwAlH5v_leYawr5y7hsCdLKXJe_7CEkqss-kSiWe3upYDQwgy_cn2ewQ2wDHRoCeVUQAvD_BwE#!child=29481

Finns flera märken om du google lite och läser innehållsförteckningen så vet du vad det innehåller. 

Annars kan man ge våtfoder i några dagar. Det borde inte göra nåt om din hunds mage fungerar som det ska, plus att hunden får i sig vätska ordentligt via våtfoder.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Alex&company
2018-07-20 11:57
#2

Jo det har jag tänkt på men problemet är att den maten inte finns i butik och det hinner inte levereras innan vi åker. :(

Dimocarpus
2018-07-20 14:51
#3

Jag vet att ziwipeak finns i små djuraffärer. Om du kollar upp det så kan ni säkert få tag i lite. Finns annars gott om våtfoder att handla. Försök att se lösningar. Annars se till att du har en kyl medtag till semesterorten. 

Framförhållning är viktig när man planerar resor med djur om man ska ha det man ha.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

vallhund
2018-07-25 19:21
#4

Förutom Ziwipeak finns väl fortfarande K9 naturals kvar? Själv fuskade jag ibland med Taste of the wild.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Heffipeffi
2018-08-20 01:27
#5

Du kan köpa t ex köttfärs, revben, kyckling i vanlig mataffär och ge. Vill du ge burkmat tror jag Bozita har några varianter med enbart kött.

Upp till toppen
Annons: