Annons:
Etikett03-katt
Läst 1462 ggr
mollyt
7/17/18, 12:26 PM

Hur tänker ni kring att ge MUSH Wild till katt

Om jag kompletterar med extra hjärta? 

Förr gjorde jag egen BARF men sedan vi fick barn så har det blivit allt mer färdiga MUSH-bullar istället. De äter nu i huvudsak den vita påsen utan kyckling. Nu har mina katter av misstag fått smaka på deras nyhet Wild (min make trodde att det var nyhet för katt och inte för hund…). Tyvärr så ÄLSKADE katterna den. Så jag tänker, om de någon gång då och då får lite wild också (utöver deras vanliga mat) men att jag då kompletterar med att ge extra hjärta för taurin. Hur tänker ni? Hur ofta kan de få en mat som är sammanställd för hund?🤔

Annons:
trollvilde
7/17/18, 1:59 PM
#1

Efter att ha tittat på innehållsförteckningen på Mush Wild hittar jag inget som katter borde må dåligt av. Kommer nog att testa sorten själv som komplement till andra varianter.

mollyt
7/17/18, 9:23 PM
#2

MUSH själva tyckte att katterna kunde få den (Wild) ibland utan att vi behövde komplettera, men jag tänker att det inte skadar med extra taurin …

trollvilde
7/17/18, 11:05 PM
#3

Produkten består ju mest av muskelkött och inälvor och innehåller förmodligen taurin så det räcker. Produkten är ju rå så inget taurin har försvunnit av någon uppvärmning.

mollyt
7/18/18, 7:53 PM
#4

Fast det framgår i procent att det bara var… 6% taurin tror jag. Är inte det lite lite? Eller är jag förvirrad i siffrorna nu. Det var länge sedan jag gjorde egen mat så inser att jag inte har de siffrorna i huvudet längre.

Katti
7/20/18, 7:58 PM
#5

6% taurin låter helt tokigt! Inte 6% hjärta? Det är i så fall helt okej, ett hjärta väger inte mer än 6% av ett bytesdjur!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: