Annons:
Etikett02-hund
Läst 651 ggr
Alex&company
2018-05-24 19:19

Benmjöl i priima NK?

Jag har läst igenom innehållsförteckningen på Priima NK och det står ingenting om ben? Behöver man tillsätta benmjöl? :)

Annons:
kalindas
2018-05-24 19:42
#1

Det behövs inte. De flesta hundarna brukar hålla sig fina i magen och kycklinghals innehåller en del kalk. Men vill man eller tycker att hundarna blir lite för lösa i magen, så gör det ju inte någon skada. Alternativt ge dem några köttben då och då.
Jag har gett mina i flera år och inte tillsatt benmjöl och de är superfina i magen. Nackdelen är att de lätt blir feta.

/Elisa

Alex&company
2018-05-24 19:45
#2

Åh så bra! Får hem min valp snart och uppfödaren vill att man antingen gör egen barf eller köper priima NK och egen barf blir lite för jobbigt för mig att fixa i början  med allt jobb kring valp samtidigt :)

kalindas
2018-05-24 19:50
#3

#2
Är väldigt nöjd med Priima NK och till en valp gör det ju absolut inget att det är fett. Beroende på hur stor valpen är kan du ju köpa revben eller fläskben och ge upptill. 
Sen då det är en valp, så kanske det inte skadar att tillsätta lite benmjöl, då den växer.

/Elisa

Alex&company
2018-05-24 20:07
#4

Springer spaniel så inte jättestor, men inte pytteliten heller.  Kan kycklingvingar vara en idé också? :) och ben från t.ex. lamm?

kalindas
2018-05-24 21:29
#5

#4
Funkar säkert toppen. Bara det är mjuka ben (inte bärande ben) och självklart råa.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: