Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2122 ggr
Sandra sessan sandy
2018-05-04 10:50

Barf/råfoder till njurkatt?

Hej, vill gå över till rå foder till mina 4 katter. Har en katthona på 8 år som nyligen blev  diagnoserad som njurkatt, är i tidigt stadie då hon var snäppet över referensen och är super pigg och visar inga symtom. Jag gick över till Renal torrfoder från RC vid beskedet för ca 1 mån sen men jag har sen innan dess börjat ifrågasätta just det är med torrfoder och hur onaturligt detta är för katten/djuren.

Jag blir rädd när jag läser innehållet i RC's Renal och andra torrfoder. SÅÅÅ mycket konstigheter! Skräp!

Min fråga är om detta är precis som jag vill tro, bättre för katterna överlag men även för henne då detta är naturligt utan massa skit och böra då vara bättre för hennes njurar?

Har beställt boken från http://www.paleocat.se/node/17 och vill i slutändan göra den själv men tänkte börja med typ mush.

Tack på förhand.

Sandra

Annons:
Dimocarpus
2018-05-04 21:51
#1

Ett tips är att beställa ett recept anpassad till njurkatt. Martilda från paleocat är också djurskötare, jobbar på ett djursjukhus. Hon har alltså medicinskt kunskap för djur, särskilt katter. Plus att hon är uppfödare. Så beställ recept. Jag har själv fått bra hjälp till min ev. Njurkatt som har något höga värden men utan symptom. Kosten är a och o och även njurkatt kan äta barf, det lovar jag.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Sandra sessan sandy
2018-05-06 12:17
#2

#1 Dimocarpus

Tack för ditt svar.  Ja jag tycker ju ändå att det borde vara självklart att njurkatter kan äta barf. Jag har försökt få kontakt med paleocat på Facebook ang. just njurkatt. Hoppas på svar.

Dimocarpus
2018-05-06 12:26
#3

Matilda har fullt upp och jag vet att hon i vissa perioder svarar fort (antagligen hade hon tid) och vissa perioder dröjer det. Så det är bra att prova. Jodå, det går. Det gäller att hålla koll på sammansättning av barfen. Och även kvalitet av råvaror man köper spelar roll. Hoppas du får hjälp snart så att ni kan starta kosten så fort som möjligt. Många kattsjukdomar kan äta barf utan problem, enda sättet är att ha kunskap om vad som är orsaken och hur man ska göra kosten som gör nytta än skada. Lycka till!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Tessera
2018-05-11 12:22
#4

Man kan råutfodra en katt med nedsatt njurfunktion men man får ändra en del. Man höjer fettet, sänker proteinet något och man får tillsätta vitaminer och mineraler, beroende på hur mycket man höjer fetthalten.  Jag rekommenderar dig att även maila Matilda på info @ paleocat . se, ibland fungerar mail bättre änFacebook.

vallhund
2018-05-11 16:21
#5

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: