Annons:
Etikett02-hund
Läst 1082 ggr
Svenskt_Fullblod
5/3/18, 3:05 PM

Färskfoder hund säkert?

Jag var en person som var 100% säker att färsk foder är bäst. Men sen hitta jag en artikel om visade riskerna med rå foder och sen hittade jag en artikel om en hund som dog av sin diet. hunden fick i sig ben bittar som gjorde sunder tarmen. då bestämde jag mig att hitta några mer källor men allt jag hitta var väldigt mycket persoliga åsikter och folk som vägrar att tänka att rått inte är bäst. Måga skriver att hunden diet ska vara som vargens. för mig är det inte lågiskt hunden har varit sin egna art sen 30 tusen år sen. Jag är så frustrerad jag vill hitta den bästa dieten men alla säger olika saker och jag hittar inte något bevis på vad som är bäst.

Annons:
vallhund
5/3/18, 4:13 PM
#1

Köpt färskfoder innehåller bara malda ben, dvs ofarligt för hund att äta. Hundars mag/tarmkanal har förändras ytterst minimalt sedan när de var vargar. Skillnaden är att hundar kan tillgodogöra sig kolhydrater, de har därför lättare att gå upp i vikt jämfört med vargar.

Ytterst få hundar får tarmarna  perforerade av ben, sker det så har det oftast berott på att benen varit tillaga, ofta i form av osmälta ben.de eller att hunden fått stop i tarmen pga förstoppning.

Bärande ben på större djur kan vara för hårda för t ex små hundar.

Mer info kan du läsa dig till i min presentation.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Svenskt_Fullblod
5/4/18, 2:48 PM
#2

Tack :)

Jojaton
5/6/18, 9:13 AM
#3

Skulle du söka på risker med torrfoder så hade du hittat hundar som blivit sjuka och dött av det också. Olyckor händer - det behöver inte betyda att det är livsfarligt, dåligt eller sämre än något annat alternativ.

Johanna - Instagram

Svenskt_Fullblod
5/8/18, 10:12 AM
#4

#3 Det är sant

Upp till toppen
Annons: