Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1356 ggr
Caruba111
3/7/18, 4:42 PM

E coli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick denna av en kompis. Vet inte riktigt vad jag ska reagera över det. Har gett mush till mina hundar i ett antal år och har aldrig haft några problem. Bör jag bry mig? Förutom att hygienbiten är viktig.

Annons:
MonicaLagerquist
3/7/18, 4:43 PM
#1

Undersökningen är tre år gammal.

Stolt ägare till fem La permer

Caruba111
3/7/18, 5:45 PM
#2

Tack för att du kan läsa och inte jag. 😂Är där nyare undersökningar som visar bättre resultat?

Caruba111
3/7/18, 8:46 PM
#3

Fick denna av en kompis som oroar sig så för att jag ger rått. Enligt hennes veterinär är där många som kommer in med hundar som blivit sjuka. Det är så svårt att argumentera med en person som bara litar på veterinären.

Caruba111
3/8/18, 12:32 AM
#5

Tack

vallhund
3/8/18, 5:41 PM
#6

Multiresistenta bakterier, ofta MRSA är inte samma sak som E coli.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Dimocarpus
3/8/18, 5:59 PM
#7

ESBL har förekomst i kycklingar, även hos svenska kycklingar. Men inte hos alla kycklingraser. Det är främst hos Broiler kycklingar. Rasen som Rowan Ranger och Hubbard (alltså de långsamtväxande kycklingar) i Sverige har inte hittat någon förekomst av ESBL. 

Jag barfar mina katter och ger kyckling men dock köper jag bara från t.ex. Bjärekyckling (R.R)  eller Reco (Hubbard). Kolla upp de raserna så bör det inte vara några problem. I finska kyckling är förekomsten betydligt mindre än våra. Är du orolig så kan du alltid kontakta MUSH för att kolla upp. 

Ta det lugnt!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
3/8/18, 6:03 PM
#8

Undvik rasen ROSS som alltså finns i de snabbväxande kycklingarna. 

MUSH ska gå bra för deras djurhållning är betydligt bättre än vår så jag skulle nog inte oroa mig för MUSH.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Caruba111
3/22/18, 3:51 PM
#9

😋

Silvestris
4/5/18, 12:57 PM
#10

Det betyder också att 77% av fodren inte innehöll ESBL-producerande bakterier. SVA som står bakom hela rapporten avråder inte själva från att utfodra hundar med rått foder. De belyser själva att man måste ha ett helhetsperspektiv. De avråder endast från utfodring av rått foder i samband med antibiotikabehandling.

Förekomsten av ESBL-producerande bakterier är lägre i Finland än i Sverige och MUSH ingick i testerna och testade negativt.

Dimocarpus
4/5/18, 3:27 PM
#11

Tack Silvertris att du förtydligar! 👍🏻

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: